استفاده از میکروعملگرها به منظور کاهش نیروی درگ پلتفرم ملی با استفاده از شبیه سازی عددی

در این پژوهش با توجه به اهمیت کاهش مصرف سوخت، راهکاری برای کاهش نیروی پسای بدنه پلتفرم ملی ارائه شده است. کاهش اختلاف فشار عقب خودرو با جلوی خودرو در کاهش نیروی پسای خودرو بسیار موثر است. در این تحقیق با بکارگیری عملگرهای مکنده و دمنده در سطح خودرو، نیروی پسای فشاری کاهش یافته است.

به منظور بررسی شرایط آیرودینامیکی پلتفرم ملی، تحلیل دینامیک سیالات محاسباتی با استفاده از نرم ­افزار تجاری فلوئنت انجام گرفته است. جهت نشان دادن رفتار گردابه ها، چند رویکرد در این پژوهش در نظر گرفته شده است. ابتدا مدل متوسط زمانی RANS ، رفتار کلی جریان عبوری از بدنه پلتفرم ملی را شبیه­سازی کرده است. تاثیر مکش و دمش بر جریان اصلی با استفاده از مدل URANS بررسی شده است. کاهش نزدیک به 19درصد در نیروی پسا با استفاده از مکش و دمش در این حالت محاسبه شده است. در مرحله بعد، با توجه به قابلیت مدل LES در حل گردابه­ های بزرگ و تاثیرگذار جریان،  ناحیه ­ی عقب خودرو توسط این مدل حل گردیده است. مدل ترکیبی LES و URANS بکار برده شده را Zonal LES یا ELES گویند. در مدل ELES، ناحیه­ ای از جریان با به ره­گیری از تراکم شبکه، توسط LES و بقیه­ ی حوزه ­ی جریان توسط مدل URANS شبیه سازی می­ شود. با توجه به قابلیت LES می ­توان رفتار گردابه ها را نسبت به زمان نمایش داد. تعامل جریان مکش و دمش کنترلی با گردابه ها و تاثیر آن در نیروی پسای پلتفرم ملی، بررسی شده است. در شرایط کنترل فعال جریان با مکش و دمش ثابت، نزدیک به 12 درصد تفاوت بین ضریب نیروی پسا در دو فاز مختلف گردابه­ های تشکیل شده در عقب خودرو بدست آمده است.

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu. 

استفاده از میکروعملگرها به منظور کاهش نیروی درگ پلتفرم ملی با استفاده از شبیه سازی عددی

  • تولید کننده: مارکت کد
  • شناسنامه: استفاده از میکروعملگرها به منظور کاهش نیروی درگ پلتفرم ملی با اس
  • موجودی: در انبار
  • زبان برنامه نویسی: Fluent
  • تاریخ: ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
  • برنامه نویس: سید رسول زجاجی نژاد
  • 100,000تومان

برچسب ها: تحلیل دینامیک سیالات محاسباتی, فلوئنت, آشفتگی جریان, کنترل جریان, جدایش, عملگرهای مکش و دمش, پلتفرم ملی, مدل آشفتگی ELES یا Zonal LES, مدل آشفتگی URANS, گردابه ها