مدلسازی رفتار موتور دیزل با استفاده از ابزار هوش مصنوعی جهت پیش بینی مفهوم اگزرژی از داده های شبیه سازی دینامیک سیالات محاسباتی

در کار ارائه شده هم از نرم افزار تجاری AVL-FIRE برای شبیه سازی جریان داخل محفظه احتراق استفاده شد و هم از کدهای EES و کدنویسی FORTRAN برای محاسبات مربوط به عبارات اگزرژی داخل موتور و مدل سازی جهت پیش بینی نتایج خروجی از موتور استفاده می شود. در تحلیل اگزرژی فشار و دمای محیط در کد نویسی 1 اتمسفر و 300 کلوین فرض شده است. در این مطالعه فرض می شودکه شرایط اولیه حاکم بر مسئله در نتایج تجربی دارای شرایط دمایی 650K و فشار 2.1MPa در 330°CA می باشد. در الگوریتم تکرارشونده SIMPLE معادلات پیوستگی ، مومنتوم و انرژی برقرار می باشند. در استخراج ترم های اگزرژی گونه های محدودی از محصولات احتراق در نظر گرفته شده است. برای هر مطاله موردی از مدل احتراق مخصوص که مناسب آن حالت است استفاده شده است. در نوشتن الگوریتم مخصوص کدنویسی از ساده سازی هایی استفاده شده است بدون اینکه به کلیت مفهوم اگزرژی خدشه ای وارد شود. در قسمت شبیه سازی شبکه بندی از نوع هیبریدی با نوع غالبا غیر ساختاری استفاده شده است. در کدهای مربوط به هوش مصنوعی از چندین الگوریتم آموزشی به همراه معیارهای خطاسنجی و تبیین راندمان به همراه شاخص های آماری مختلف در متن کد ارائه خواهد شد. کد نویسی مربوط به اگزرژی با در نظر گرفتن غلظت مولی محصولات متعدد از واکتش احتراق خواهد بود. نتایجی ابتدایی عبارتند از: (1) فرآیند اختلاط سوخت با هوا که با پارامتر فاکتور همگنی و نسبت هم ارزی نشان داده شده است، و (2) شروع احتراق و کاردهی که با نرخ آزاد سازی گرما، تأخیر در اشتعال، و بازده حرارتی بازگو شده است. مشخص گردید که با افزایش جابجایی بیرونی کاسه یکنواختی و همگونی مخلوط را افزایش می دهد (HF بالاتر) و در نتیجه فشار و نرخ آزادسازی گرمای بالاتر بدست می آید که با مجازات تأخیر در شروع احتراق همراه است و این امر می تواند فشار مراحل پایانی را کاهش دهد. علاوه بر این، اندازه کاسه کوچکتر باعث ایجاد جریان فشردگی قوی تر و ایجاد ورتکس بیشتر در داخل محفظه می شود ولی با این کار تصادم افشانه به دیواره نیز در نتیجه فاصله کمتر انژکتور به دیواره افزایش می یابد و این امر تأخیر در اشتعال را کاهش می دهد. مشخص گردید که افزایش هر چه بیشتر فاصله تا D4 باعث ایجاد اوج اگزرژی کل بالاتر و بازده قانون دوم بیشتر می شود. روند کلی نشان می دهد که افزایش جابجایی کاسه پیستون به ترتیب منجر به افزایش 17.2% و 39.7% در بازده قانون اول و دوم ترمودینامیکی می شود. براساس معادله مدل شده برای نرخ بازگشت ناپذیری، بیشترین ضریب تأثیر مربوط به عامل نرخ آزاد سازی گرما (0.471) می باشد در حالیکه غلظت دوده نسبت عکس (-0.004379) با نرخ بازگشت ناپذیری دارد.

کتاب تألیفی سعی بر ارائه مجموعه ای منسجم از روش های محاسباتی نرم دارد که در آن از یکسو روش های بهینه سازی و از سوی دیگر روش های محاسباتی مبتنی بر الگوریتم های آموزشی برای پیش بینی نتایج خروجی ارائه خواهد شد. این روش ها بصورت ترکیبی با شبیه سازی دینامیک سیالات محاسباتی ارائه می شوند که رهیافت جدیدی در حوزه کارهای عددی مربوط به موتورهای احتراق داخلی است.

 

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu. 

مدلسازی رفتار موتور دیزل با استفاده از ابزار هوش مصنوعی جهت پیش بینی مفهوم اگزرژی از داده های شبیه سازی دینامیک سیالات محاسباتی

  • تولید کننده: مارکت کد
  • شناسنامه: مدلسازی رفتار موتور دیزل با استفاده از ابزار هوش مصنوعی جهت پیش
  • موجودی: در انبار
  • زبان برنامه نویسی: EES
  • برنامه نویس: هادی تقوی فر
  • 90,000تومان

برچسب ها: روش های محاسبات نرم, موتور, اصلاح موتور, اگزرژی, تأخیر در اشتعال, فاکتور همگنی, عملکرد, شبیه سازی دینامیک سیالات محاسباتی, EES