پروژه بهینه‌سازی سیستم خنک‌کاری موتور ملی به‌روش جداسازی خنک‌کاری بلوک و سرسیلندر با استفاده از نرم افزارهای GT-SUITE و GT-POWER و به همراه فیلم آموزشی نرم افزارهای GT-SUITE و GT-POWER

کاهش زمان گرم‌ شدن موتور و همچنین تنظیم درجه حرارت موتور در حالت پایدار، باعث بهبود مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و بهبود عملکرد بخاری می‌شود. خنک‌کاری در موتورهای درون‌سوز معمولاً در نتیجه‌ ورود مایع خنک‌کننده به بلوک و سپس ورود آن به سرسیلندر از طریق راه‌گاه‌ها یا اطراف سیلندرها، و خروج از سرسیلندر صورت می‌گیرد. در این شرایط به‌دلیل میزان بالای دبی حجمی سیال در ورودی بلوک و همچنین میزان کم دبی حجمی سیال در ناحيه سرسیلندر، خنک‌کاری به‌صورت غیریکنواخت، انجام می‌گیرد. این پديده سبب کاهش دمای بلوک در سیلندرهای اول و دوم شده و درنتیجه میزان BSFC (مصرف سوخت ويژه ترمزی) و آلاینده‌های HC و CO افزایش می‌یابد. يک روش برای حل اين مشکل، خنک‌کاری جداگانه بلوک و سرسیلندر می‌باشد. در این روش ورود مایع خنک‌کننده به بلوک و سرسيلندر به‌طور جداگانه انجام می‌گیرد. در این شبیه‌سازی، تحلیل جریان سیال لزج و آشفته در دو بعد و در حالت گذارا انجام می‌پذیرد. برای این منظور، ابتدا مدار خنک‌کاری موتور EF7 در نرم‌افزار GT-COOL مدل‌سازی و با مدار عملکرد موتور در نرم‌افزار GT-POWER به‌ صورت موازی شبيه‌سازی شده و سپس اثر جداسازی مدار خنک‌کاری بلوک و سرسیلندر موتور EF7  بر کاهش زمان گرمايش سیال خنک‌کننده و تسریع افزایش دمای موتور در شرایط استارت سرد، مورد مطالعه قرارگرفته‌ است. 


آنچه در این شبیه سازی خواهید آموخت:

1-  نحوه شبیه سازی سیستم های قدرت و خنک کاری در موتورهای درونسوز

2- نحوه برهم نهی نتایج حاصل از شبیه سازی های گوناگون در یک شبیه سازی

3- رسم کانتور و نمودارهای مختف حاصل از نتایج شبیه سازی

4- تحلیل نتایج به دست آمده از شبیه سازی و مقایسه با نتایج آزمایشگاهی


نکات و الزامات:

1- آشنایی اولیه با CFD و معادلات ناویراستوکس

2- آشنایی با حل دستگاههای معادلات دیفرانسیل و روش رانجه کوتا

۳- آشنایی با Finite Volume Methods

۴- آشنایی با نحوه کارکرد موتورهای درونسوز

۵- این نرم افزار قابلیت استخراج داده ها و استفاده از نتایج آن در نرم افزارهایی مانند فلوئنت را دارا می‌باشد


مشخصات کلی
تعداد صفحات 75
تعداد صفحات محصول 60-80
فیلم آموزشی دارد
نمودارهای خروجی دارد
زبان برنامه نویسی
زبان برنامه نویسی اول GT-SUITE
زبان برنامه نویسی دوم GT-POWER
زبان برنامه نویسی سوم GT-COOL
سیالات
حوزه تخصصی 1 سایر

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu. 

پروژه بهینه‌سازی سیستم خنک‌کاری موتور ملی به‌روش جداسازی خنک‌کاری بلوک و سرسیلندر با استفاده از نرم افزارهای GT-SUITE و GT-POWER و به همراه فیلم آموزشی نرم افزارهای GT-SUITE و GT-POWER

  • تولید کننده: سعید روحانی
  • شناسنامه: MC2-1162
  • موجودی: در انبار
  • تاریخ: 95-11-16
  • زبان برنامه نویسی: GT-SUITE
  • زبان برنامه نویسی 2: GT-POWER
  • زبان برنامه نویسی 3: GT-COOL
  • سریال برنامه: MC2-1162
  • سفارش دهنده: مارکت کد
  • فایل معرفی محصول: لینک
  • 80,000تومان

برچسب ها: موتور EF7, خنک کاری بلوک و سرسیلندر, Gt-Suite, حجم محدود, CFD, موتورهای درونسوز, GT-POWER, GT-COOL, استارت سرد