پروژه تحلیل آیروالاستیک بال با یک قسم فلزی و یک قسمت کامپوزیتی با MAPLE و فرترن

عنوان کامل پروژه:

پروژه تحلیل آیروالاستیک بال با یک قسم فلزی و یک قسمت کامپوزیتی با استفاده از نرم افزارهای MAPLE و فرترن

امروزه راهکارهای مختلفی برای به تاخیر انداختن ناپایداری آیروالاستیسیته ارائه شده ­است که یکی از این راهکارها، استفاده از مواد کامپوزیتی در سازه­‌ها می‌­باشد. این روش طراحی می‌تواند در سازه های بال فلزی که نیاز به کاهش وزن سازه دارد مورد استفاده قرار گیرد. بال هواپیما بصورت یک تیر یک سر گیردار که از تغییر طول محوری آن صرف نظر شده و دارای 3 درجه آزادی خمشی/خمشی/پیچشی می‌باشد، در نظر گرفته شده­ است. به منظور مدل­سازی آیرودینامیکی از تئوری جریان ناپایا در حوزه زمان بر اساس تابع وگنر استفاده می‌شود. معادلات آیروالاستیک حاکم بر بال با استفاده از اصل همیلتون و در نظر گرفتن مودهای فرضی استخراج گردیده و فرآیند محاسبه سرعت فلاتر با کمک کد نرم‌افزاری تهیه شده‌، انجام می‌شود. در نهایت تاثیر نسبت طول قسمت فلزی به طول کل بال و همچنین زاویه عقبگرد قسمت کامپوزیتی بر روی سرعت فلاتر بررسی شده­ است. نتایج نشان می‌­دهد که با افزایش طول قسمت فلزی به طول کل تا مقدار ۰/۷ ابتدا سرعت فلاتر کاهش می­‌یابد و سپس افزایش خواهد یافت. هم­چنین، بررسی‌­ها نشان می­‌دهد با افزایش زاویه عقبگرد منفی از 90- تا صفر درجه در زوایای الیاف مختلف سرعت فلاتر تا زاویه عقبگرد 20- کاهش و سپس کمی افزایش می‌­یابد و با افزایش زاویه سوئیپ از صفر تا 80 درچه در زوایای الیاف مختلف سرعت فلاتر کاهش می­‌یابد. همچنین زاویه عقبگرد منفی نسبت به زاویه عقبگرد مثبت قسمت کامپوزیتی تاثیر بهتری روی سرعت فلاتر دارد. بر اساس این نتایج بهترین زاویه الیاف برای زوایای عقبگرد منفی، زاویه 30 درجه می‌­باشد که در این زاویه سرعت فلاتر بیش­ترین مقدار را دارا است. هم­چنین زاویه الیاف صفر درجه در بین زوایای عقبگرد نامنفی بهترین گزینه می‌­باشد. 

مشخصات کلی
تعداد صفحات79
تعداد صفحات محصول60-80
معرفی متغیر های ورودی نرم افزاردارد
نمودارهای خروجیدارد
زبان برنامه نویسی
زبان برنامه نویسی اولMAPLE
زبان برنامه نویسی دومFORTRAN
جامدات
حوزه تخصصی 1ارتعاشات

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu. 

پروژه تحلیل آیروالاستیک بال با یک قسم فلزی و یک قسمت کامپوزیتی با MAPLE و فرترن

  • تولید کننده: محمد کشتگر
  • شناسنامه: AS1-1002
  • موجودی: در انبار
  • زبان برنامه نویسی: MAPLE
  • زبان برنامه نویسی 2: FORTRAN
  • سفارش دهنده: مارکت کد
  • 132,000تومان

برچسب ها: سرعت ناپایداری, آیروالاستیک بال, قسمت فلزی, قسمت کامپوزیتی, لایه‌چینی متقارن, زاویه عقبگرد, MAPLE, میپل, MATLAB, متلب, آیروالاستیسیته, اصل همیلتون, فلاتر

مقالات مرتبط