پروژه طراحی معکوس در مجراهای سه بعدی با بهینه‌سازی به روش الحاقی برای جریان‌های غیر لزج و لزج با استفاده از نرم افزار فرترن

آنچه در این گزارش ارایه گردیده است توسعه کد بهینه­­‌سازی بر مبنای روش­ گرادیانی الحاقی مبنا می‌­باشد. روشهای بر مبنای گرادیان، که اغلب در بهینه‌سازی گرادیانی آیرودینامیکی استفاده می‌شوند، باید قادر باشند تا گرادیان یک تابع هدف را به ما بدهند. مسائل آیرودینامیکی اغلب شامل تعداد زیادی از متغیرهای طراحی هستند. بنابراین، محاسبه گرادیان با استفاده از روشهای تفاضل محدود باعث می‌شود تا هزینه محاسبات با الگوریتمهای قطعی خیلی زیاد شود. در مقایسه با سایر روشها، مثل روش آنالیز حساسیت مستقیم، روش الحاقی روش کارآمدتری برای محاسبه گرادیان تابع هدف است. در روش الحاقی، هزینه کل برای محاسبه گرادیان به تعداد متغیرهای طراحی وابسته نیست و تقریبا برابر با یک بار حل معادلات جریان است. دو روش کلی الحاقی به نامهای پیوسته و گسسته بوجود آمده‌­اند. در روش الحاقی پیوسته، معادلات دیفرانسیل الحاقی بطور مستقیم از معادلات جریان بدست می­‌آیند و سپس گسسته­‌سازی شده و بصورت عددی برای بدست آوردن متغیرهای الحاقی حل می‌­شوند. در روش الحاقی گسسته، معادلات بطور مستقیم از معادلات گسسته شده جریان بدست می­‌آیند. با در نظر گرفتن ملزومات لازم برای گسترش روشها، هر دو روش مزایا و معایب خاص خود را دارند، که در این گزارش از روش الحاقی پیوسته استفاده شده است. همچنین باید این نکته را در اینجا ذکر کرد که معادلات الحاقی تابع فیزیک حاکم بر جریان (نوع معادلات جریان) بوده و شرایط مرزی الحاقی و نحوه بدست آوردن گرادیان­ها نیز با این روش، تابع معادله تابع هزینه می‌­باشد. هدف اصلی در این گزارش حل مسئله طراحی معکوس مجراهای سه بعدی با روش بهینه­‌سازی به روش الحاقی است. مسائل طراحی معکوس در واقع برای اعتبارسنجی روش­های بهینه‌­سازی به کار می‌­روند. به طوری که یک شکل را به عنوان شکل هدف در نظر گرفته و فشار روی مرز جامد آن را به عنوان فشار هدف در نظر می‌­گیریم و سپس شکل هدف را تغییر داده و به عنوان حدس اولیه برای مسئله بهینه‌­سازی تعریف می­‌کنیم. حال الگوریتم بهینه‌­سازی باید قادر باشد شکل اولیه را به شکل هدف برساند. روش حل جریان روش AUSM با دقت مرتبه اول بوده و روش حل معادلات الحاقی روش جیمسون با دقت مرتبه دوم است. همچنین باید این نکته را در اینجا متذکر شد که روش الحاقی به نوع حل معادلات جریان وابسته نیست و معادلات جریان را با هر روشی می­‌توان حل کرد. البته در مقالات توصیه شده مرتبه دقت روش حل معادلات جریان با روش حل معادلات الحاقی بهتر است یکسان باشد.


آنچه در این کد خواهیم آموخت:

۱- روش بهینه سازی الحاقی

۲- نحوه اعمال معادلات الحاقی به مسئله بهینه سازی

۳- نحوه بدست آوردن معادلات الحاقی

۴- نحوه گسسته‌سازی الحاقی

۵- روش گسسته‌سازی جیمسون

۶- حل معادلات جریان لزج و غیر لزج با روش AUSM

۷- حل مسئله طراحی معکوس با روش بهینه‌سازی الحاقی


ریاضی
حوزه تخصصی 1 سایر
مشخصات کلی
تعداد صفحات 32
تعداد صفحات محصول 20-40
معرفی متغیر های ورودی نرم افزار دارد
نمودارهای خروجی دارد
زبان برنامه نویسی
زبان برنامه نویسی اول FORTRAN
سیالات
حوزه تخصصی 1 اویلر- ناویر استوکس

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu. 

پروژه طراحی معکوس در مجراهای سه بعدی با بهینه‌سازی به روش الحاقی برای جریان‌های غیر لزج و لزج با استفاده از نرم افزار فرترن

  • تولید کننده: سهیل نامور
  • شناسنامه: MA2-1007
  • موجودی: در انبار
  • تاریخ: ۱۳۹۴-۰۳-۲۶
  • زبان برنامه نویسی: FORTRAN
  • سریال برنامه: MA2-1007
  • سفارش دهنده: مارکت کد
  • فایل معرفی محصول: لینک
  • 760,000تومان

برچسب ها: روش الحاقی, متغیرهای طراحی, الحاقی پیوسته, الگوریتم های گرادیانی, لزج, بهینه سازی, FORTRAN, فرترن, روش AUSM, روش گسسته‌سازی جیمسون, آیرودینامیک, تابع هدف, تابع هزینه