عنوان کامل این پروژه:
پروژه مدلسازی خودروی الکتریکی و زیرسیستمهای انتقال قدرت با استفاده از نرم افزار MATLAB و به همراه فیلم آموزشی نرم افزار MATLAB
به دليل مسائل آلودگي زيست محيطي و افزايش روزافزون گازهاي گلخانهاي و همچنين محدوديت منابع موجود در سوختهاي فسيلي، استفاده از خودروهاي الکتريکي در سالهاي اخير طرفداران زيادي پيدا کرده و پژوهشهای زیادی در این حوزه انجام شده است. بسیاری از این پژوهشها به بهینهسازی مصرف این خودروها و شبیهسازی آنها میپردازند. در همین راستا در این گزارش تلاش شده است تا نحوه مدلسازی یک خودروی الکتریکی و زیرسیستمهای انتقال قدرت آن در نرمافزار سیمولینک MATLAB ( متلب ) تشریح گردد. همچنین این مدلسازی بر اساس مشخصات یک نمونه واقعی که در دانشگاه صنعتي شريف تحت نام خودروي الکتريکي 2 نفره "توسن" در سال 1387 طراحي و ساخته شده، پیادهسازی گردیده است. این مدلسازی قابلیت این را دارد تا بخش انتقال قدرت آن برای نمونههای دیگر وسایل نقلیه الکتریکی از قبیل موتورسیکلت و هواپیما مورد استفاده قرار گیرد. تنها لازم است که بخش مدلسازی دینامیک خودرو تغییر و مدلسازی دینامیک هواپیما یا موتورسیکلت ایجاد گردد. در ادامه به مدلسازی دینامیک خودرو پرداخته و سپس شبیهسازی زیر سیستمها تشریح میگردند. در نهایت مدلسازی کل خودرو برای تبعیت از سیکل رانندگی توضیح داده میشود.
آنچه در این شبیه سازی خواهیم آموخت:
1- آموزش مدلسازی هر کدام از زیر سیستمهای خودرو با استفاده از نرم افزار MATLAB ( متلب )
2-آموزش کار با SimPowerSystem
3- آموزش مدلسازی زیربخش انتقال قدرت
۴- تحلیل رفتار سیستم
5- شبیهسازی خودروی توسن 2 با استفاده از simulink در نرم افزار MATLAB
مشخصات کلی | |
تعداد صفحات | 14 |
حوزه تخصصی رشته 1 | روش های خطی و غیرخطی |
تعداد صفحات محصول | 1-20 |
فیلم آموزشی | دارد |
معرفی متغیر های ورودی نرم افزار | دارد |
نمودارهای خروجی | دارد |
زبان برنامه نویسی | |
زبان برنامه نویسی اول | MATLAB |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.