آشنایی با گرایش ارشد شبکه های کامپیوتری

نویسنده admin 1396/12/28 1 نظر مطالب,
آشنایی با گرایش ارشد شبکه های کامپیوتری

 

در ادامه معرفی گرایش های ارشد رشته مهندسی فناوری اطلاعات در این مقاله آموزشی به معرفی گرایش شبکه های کامپیوتری می پردازیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

در ابتدا شما را با مفهوم شبکه های کامپیوتری آشنا خواهیم نمود:

شبکه های کامپیوتری مجموعه ای از کامپیوترهای مستقلی می باشد که متصل به یکدیگر بوده اند که می توانند با یکدیگر ارتباط داشته و به تبادل اطلاعات بپردازند. لازم به ذکر است که مستقل بودن کامپیوترها به این معنا می باشد که هر کدام از کامپیوترها دارای واحدهای کنترل و پردازش مجزایی بوده و نبود هر کدام بر دیگری تاثیر گذار نخواهد بود.

 

می توان گفت که این گرایش زیر رشته ای از گرایش مهندسی کامپیوتر و مخابرات نیز تلقی می شود و از نظر کاربرد نیز دارای سابقه طولانی تری نسبت به گرایش های دیگر دارد.

دانشجویان محصل در این گرایش به شناخت و مطالعه انواع سیستم های توزیع شده, کارایی شبکه های کامپیوتری, شناخت انواع معماری ها در شبکه های کامپیوتری و ... می پردازند.

 

گرایش شبکه های کامپیوتری ارتباط نزدیکی با سایر گرایش های ارشد مخصوصا تجارت الکترونیک دارد.

با پیشرفت علم و گسترش استفاده از تکنولوژی های مختلف در ارگان دارا بودن یک شبکه کامپیوتری به امری حیاتی تبدیل شده است. تقریبا می توان گفت در تمامی ارگان ها سخت افزارهایی مانند تلفن همراه, دوربین های مدار بسته, نرم افزارهای مالی و ارتباط بین کارکنان در بستر شبکه انجام می شود و نیاز به یک کارشناس ارشد رشته مدیریت شبکه بیش از پیش احساس می گردد .

 

هدف از تحصیل در این دوره:

 

هدف از تحصیل در این گرایش پرورش مهندسانی است که بتوانند اطلاعات و تجربیات لازم برای طراحی, پیکر بندی و پیاده سازی شبکه های کامپیوتری را کسب نمایند و بتوانند با سایر مهندسین گرایش های دیگر از جمله تجارت الکترونیک به همکاری بپرازند.

 

 دانشجویان فارغ التحصیل این گرایش به کسب مهارت های زیر پرداخته اند:

  • پیاده ساختن سیستم های توزیع ( سیستم عامل های توزیع شده و پایگاه های داده توزیع شده )
  • پیاده سازی و پیکربندی شبکه های کامپیوتری
  • برنامه نویسی تحت شبکه
  • استخدام و مدیریت در بخش فناوری اطلاعات در ارگان های دولتی و خصوصی
  • مدیریت و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری
  • مدیریت و پشتیبای امنیت شبکه های کامپیوتری

 

دانشجویان محصل در گرایش شبکه های کامپیوتری ملزم به گذراندن 32 واحد درسی می باشند که این دروس شامل 24 واحد درسی, 2 واحد سمینار و 6 واحد پایان نامه می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان بنا بر صلاح دید دانشگاه دروس جبرانی نیز برای آن ها در نظر گرفته شود.

از دروس اصلی که دانشجویان گرایش شبکه های کامپیوتری ملزم به گذراندن آن ها هستند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شبکه های کامپیوتری پیشرفته, مدیریت شبکه های کامپیوتری و ارتباطی, امنیت شبکه های کامپیوتری, ریاضیات پیشرفته در شبکه,طراحی شبکه های کامپیوتری و ...

 

برای آشنایی بیشتر با گرایش های فناوری اطلاعات در کارشناسی ارشد می توانید با کلیک بر روی عنوان های زیر به مقاله های مربوطه هدایت شوید:

 

- آشنایی با گرایش کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات

- آشنایی با گرایش ارشد تجارت الکترونیکی

- آشنایی با گرایش سیستم های چند رسانه ای

- آشنایی با گرایش ارشد الگوریتم و محاسبات

 

1 نظر

ALI:
1402/12/14, 03:12:16 PM
پاسخ

برای خواندن ارشد گرایش شبکه چه کنکوری باید داد و اینکه کسی کارشناسی رو مدیریت خونده باشه میتونه ارشد رو گرایش شبکه کنکور بده ؟ لطفا به ایمیل بفرستید

افزودن نظر