قابلیت نرم افزار ANSYS و نصب نرم افزار ANSYS ورژن 16.1

نویسنده admin 1396/02/18 1 نظر مطالب,
قابلیت نرم افزار  ANSYS  و نصب نرم افزار ANSYS ورژن 16.1

 

معرفی نرم افزار ANSYS

 

نرم افزار ANSYS (ANalysis SYStem) یکی از نرم افزارهای قدرتمند برای تحلیل انواع سازه های مکانیکی می باشد که به روش اجزاء محدود به آنالیز مسائل می پردازد و برای اولین بار در سال 1970 توسط John A Swanson در شرکت آمریکایی ANSYS Inc ارائه شد که تنها آنالیز استاتیکی ، دینامیکی و حرارتی را شامل می شد و هرساله با توسعه قابلیت های آن ، نسخه های جدیدتری به بازار عرضه می­شد تا اینکه در سال های اخیر یک تحول عظیمی در نرم افزار انسیس بوجود آمد و آن ارائه نسخه ANSYS Workbench بود که تغییر گرافیکی و نحوه عملکردی آن بود که نسبت به نسخه قدیمی آن (APDL) تغییرات زیادی را شامل می شد . نرم افزارهای تحلیل مانند ANSYS به طراحان و مهندسان کمک شایانی در ارائه طرح های مختلف در سریعترین زمان ممکن و کمترین هزینه میکند . 

 

قابلیت های نرم افزار ANSYS

 

  1. حل گرهای قدرتمند و هوشمند در این نرم افزار
  2. توانایی حل مسائل مختلف در شاخه های متفاوت مانند انواع تحلیل های استاتیکی، دینامیکی، ضربه، برخورد، کمانش، تغییر شکل های الاستیک و پلاستیک در سازه ها
  3. توانایی حل مسائل دینامیک سیالات با انتقال حرارت در حالت های مختلف دو بعدی و سه بعدی، جریان پایا و ناپایا، جریان تراکم پذیر و غیر تراکم پذیر، جریان آشفته و آرام و ....
  4. توانایی انجام تحلیل های کوپله مانند جامد/سیال و همچنین حل الکترومغناطیس
  5. توانایی شبیه سازی پدیده های انتقال حرارت به صورت پایا و گذار و شبیه سازی شار حرارتی، تابش و همرفت
  6. امکان برقراری ارتباط با دیگر نرم افزار های اجزاء محدود و CAD
  7. امکان تغییر و افزایش قابلیت های نرم افزار با استفاده از زبان برنامه نویسی

 

 

حل مسایل متقارن


در برخی مسائل به خصوص مسائل دینامیکی زمان تحلیل مساله می تواند طولانی گردد که اگر راهکاری برای کاهش آن وجود داشته باشد بسیار حائز اهمیت می باشد. یکی از این راهکارها که می تواند راهگشا باشد در خصوص مسائل متقارن مطرح می گردد. به طور کلی مساله ای متفارن قلمداد می گردد هرگاه از نظر شکل هندسی، شرایط مرزی و شرایط بارگذاری مساله متقارن باشد که در این صورت. به جای مدلسازی کامل مساله می توان قسمت متقارن آن را مدلسازی نمود. به عنوان نمونه یک ورق مستطیلی با شرایط مرزی گیردار را در نظر بگیرید که تحت بار ضربه قرار دارد. برای چنین مساله ای با توجه به متقارن بودن آن می توان یک چهارم آنرا مدل کرد به طوری که زمان حل آن نیز به یک چهارم تقلیل می یابد. نکته قابل توجه در تحلیل مسائل متقارن آنست که می بایست شرایط مرزی متقارن در صفحه های تقارن اعمال گردد و آن مقید کردن جابجایی نرمال بر آن صفحه ها می باشد.

 

 

 

راهنمای نصب نرم افزار ANSYS 16

 

 

    پیش تنظیمات

    ابتدا از قطع بودن ارتباط سیستم با اینترنت مطمئن شوید .
    آنتی ویروس سیستم را غیرفعال نمایید .
    از بروز بودن تاریخ سیستم خود مطمئن باشید .
    با استفاده از دستور Change User Account Control، همانند شکل زیر تنظیمات کنترل حساب کاربری خود را غیرفعال نمائید .

 

 

 

 

تنظیمات لایسنس نرم افزار

 

ابتدا فایل متنی licence.dat را با استفاده از نرم افزار Notepad باز کرده و نام کامپیوتر (ComputerName) و همچنین physical address مربوط به سیستم خود را در خط اول جایگزین نمائید .

    می­توان با راست کلیک کردن بر روی My Computer و سپس گزینه Properties از نام کامپیوتر سیتم مطلع گردید .
    اطلاع از physical address از دستور زیر امکان پذیر می باشد :

 

 Start > Run > CMD > ipconfig/all

 

 

نصب نرم افزار

 

ابتدا دی وی دی 1 نرم افزار را در دی و دی رام قرار داده و یا اگر نرم افزار را در فرمت فایل ISO دارید با استفاده از نرم افزارهایی مانند PowerISO یا UltraISO آن را Mount کنید . اگر به صورت autorun نرم افزار اجرا شد همانند شکل ذیل ، گزینه  Install ANSYS Products را اجرا نموده در غیر اینصورت فایل Setup.exe را با راست کلیک کردن بر روی آن ، گزینه Run as Adminstrator اجرا کنید .

 

 


فرآیند نصب را ادامه دهید و در قسمت Hostname 1 نام سیستم خود را تایپ نمایید .

 

 

نصب را تا پایان ادامه دهید .

 

 


ANSYS License Manager را نصب نکنید . دو پوشه Shared Files و v161 موجود در فولدر Crack را در مسیر پیش فرض زیر کپی کنید .

C:\Program Files\ANSYS Inc

توجه داشته باشید که در صورت عدم نصب برنامه در مسیر پیش فرض باید فایل ansyslmd.ini موجود در مسیر Crack\Shared Files\Licensing را با Notepad اجرا کرده و مسیر پیش فرض لایسنس را به مسیر نصب شده تغییر دهید .

 

برای مطالعه مقالات آموزشی دیگر می توانید با کلیک بر روی عناوین زیر به مقاله مورد نظر هدایت شوید :

آشنایی با جریان آشفته

آشنایی با روش حجم محدود

آشنایی با نرم افزار ESS

آشنایی با نرم افزار CFX

 

1 نظر

reza:
1397/10/14, 06:10:19 PM
پاسخ

سلام من انسیس را از سایت شما دانلود کردم . امکانش هست که ansys customization tools 16 که به این ورژن انسیس بخوره را برای دانلود بزارید؟؟؟

افزودن نظر