پروژه بررسی بازده توربین محور عمودی با مقاطع پره مختلف در اثر باد و بهینه سازی آن با استفاده از نرم افزارهای FLUENT و Design Expert و به همراه آموزش نرم افزارهای FLUENT و Design Expert

با توجه به بحران زیست محیطی ناشی از آلودگی سوخت های فسیلی و رو به اتمام بودن این نوع سوخت‌ها، امروزه استفاده از انواع انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، نظیر انرژی خورشیدی، زمین گرمایی، جزر و مدی و بادی مورد توجه محققان قرار گرفته است. محققین امروزی تلاش می کنند از طریق وسایل تبدیل انرژی، انرژی موجود در باد را به خدمت بگیرند. توربین های محور عمودی، حتی قبل از جایگزینی توربین های محور افقی، وسایل امیدوار کننده‌ای برای تبدیل انرژی به حساب می‌آمدند. در این مطالعه با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی، توربین بادی محور عمودی جریان متقاطع شبیه‌سازی شده است. با چرخش روتور و برخورد جریان هوا به پره‌های توربین در اطراف و پشت روتور، جریان آشفته پدید می‌آید. برای حل جریان آشفته حول ایرفویل‌های نامتقارن، مدل دو معادله ای k-ω sst مورد استفاده قرار گرفته است. سرعت جریان آزاد ثابت و سرعت چرخش روتور توربین از 350 تا 600 دور بر دقیقه در نظر گرفته شده است.  نتایج نشان می‌دهد که در حدود تعداد دوران 400 دور بر دقیقه بیشترین ضریب گشتاور حاصل شده است. در ادامه نیز به کمک روش سطح پاسخ و تکنیک طرح ترکیبی مرکزی از میان پره های سری چهار رقمی NACA بهینه‌ترین آنها انتخاب شده است. نرم افزار Design Expert 7.1.5 جهت بهینه سازی فاکتور های هندسی ایرفویل برای رسیدن به بیشترین گشتاور ممکن مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین برای رسم هندسه، و گرفتن مختصات نقاط ایرفویل‌های مورد نیاز از نرم افزار DesignFoil استفاده شده است. نتایج بهینه‌سازی نشان می‌دهد که پره‌هایی با پروفیل نزدیک به پره‌های متقارن از بازده بالاتری برخوردارند. همچنین نسبت طول وتر به ضخامت پره پارامتر بسیار مهمی در تعیین ضریب توان توربین است. 


آنچه در این شبیه سازی خواهید آموخت:

1- شبیه سازی دو بعدی توربین محور عمودی به کمک نرم افزار فلوئنت.

2- بررسی پارامتر های موجود در پروفیل ایرفویل ناکا سری چهار رقمی و رسم ایرفویل به کمک نرم افزار Designfoil

3- طراحی آزمایش به کمک تکنیک طرح ترکیبی مرکزی جهت کاهش تعداد آزمایش ها.

4- بهینه سازی پارامتر های ایرفویل به کمک روش سطح پاسخ.

5- نحوه گرفتن خروجی از نرم افزار DoE) Design of Expert) و بررسی تاثیر متقابل پارامتر ها بر روی ضریب گشتاور و مطلوبیت بهینه سازی.


نکات و الزامات:

1- اجرای این برنامه نیازمند داشتن نرم افزار Ansys 14.5 می باشد

2- طراهی هندسه به کمک نرم افزار Solid Work و ...

3- تولید مش به کمک نرم افزار ICEM

4-فایل cas در تمام نسخه های فلوئنت قابل اجرا می باشد

5- آشنایی اولیه با CFD و مدل دو معادله ای k-ω sst

6- آشنایی با روش های بهینه سازی


مشخصات کلی
تعداد صفحات محصول100-150
فیلم آموزشیدارد
نمودارهای خروجیدارد
زبان برنامه نویسی
زبان برنامه نویسی اولFLUENT
زبان برنامه نویسی دومDesign Expert
سیالات
حوزه تخصصی 1توربوماشین

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu. 

پروژه بررسی بازده توربین محور عمودی با مقاطع پره مختلف در اثر باد و بهینه سازی آن با استفاده از نرم افزارهای FLUENT و Design Expert و به همراه آموزش نرم افزارهای FLUENT و Design Expert

  • تولید کننده: مهرداد جعفریار
  • شناسنامه: MC2-1153
  • موجودی: در انبار
  • زبان برنامه نویسی: FLUENT
  • زبان برنامه نویسی 2: Design Expert
  • سریال برنامه: MC2-1153
  • سفارش دهنده: مارکت کد
  • فایل معرفی محصول: لینک
  • 60,000تومان

برچسب ها: توربین داریوس, توربین بادی محور عمودی, CFD, دینامیک سیالات محاسباتی, شبیه سازی دو بعدی, مدل آشفتگی k-ω sst, روش سطح پاسخ, RSM, طرح ترکیبی مرکزی, CCD, Fluent, فلوئنت, Design Expert, ضریب توان توربین