پروژه بهینه سازی هندسه پره توربین های بادی و هلیکوپتر با استفاده از نرم افزار فرترن

 از آنجا که آیرودینامیک پایه و اساس طراحی و همچنین موارد مهندسی دیگر از جمله سازه و ساخت و ... در رابطه با پره های روتور های چرخان و به خصوص توربین های بادی است، در این پروژه با استفاده از نرم افزار فرترن ( FORTRAN ) بهینه سازی آیرودینامیکی پره روتورهای چرخان و به خصوص توربین بادی انجام شده و به صورت کامل ارائه شده است. بهینه سازی آیرودینامیکی عبارت است از به دست آوردن مشخصات هندسی پره به صورتی که بهترین عملکرد را داشته باشد و یا به عبارتی بیشترین توان خروجی را به دست بدهد. در این پروژه با استفاده از نرم افزار فرترن ( FORTRAN ) دو متغیر طول وتر و زاویه پیچش به عنوان مشخصات هندسی در نظر گرفته شده اند که در هر مقطع از پره باید تعیین گردند. اولین گام در بهینه سازی پره پارامتری سازی هندسه است به طوری که مشخصات هندسی را بتوان به طور کامل با استفاده از یک فرمول ریاضی توصیف نمود، در نرم افزار فرترن در این پروژه برای این کار از خم های بِزیِر استفاده شده است که نتایج آن نسبت به هندسه اصلی دقت قابل توجهی دارد. گام بعدی در بهینه سازی آیرودینامیکی محاسبه عملکرد روتور می باشد به طوری که هم از دقت قابل قبولی برخوردار باشد و از طرفی چون لازم است که در یک فرآیند بهینه سازی به کار گرفته شده و نیاز به بارها اجرا دارد از سرعت بالایی نیز برخوردار باشد. بنابراین در این پروژه برای حل جریان حول پره ها از روش اندازه حرکت المان پره یا BEM در نرم افزار فرترن استفاده شده است و تمامی تصحیحات و ضرایبی که برای نزدیکی حل به پاسخ های واقعی نیاز است در آن در نظر گرفته شده است. به علاوه از روش ازدحام ذرات یا PSO به عنوان الگوریتم بهینه سازی استفاده شده است که یک روش کاربردی و مناسب برای چنین مسائلی می باشد. در آخر نتایج هندسه بهینه شده برای دو توربین مرجع 5 مگاواتی و فاز6،  با در نظر گرفتن توان خروجی به عنوان تابع هدف با هندسه اصلی هریک مقایسه شده است و تغییرات طول وتر و زاویه پیچش برای هریک ارائه شده است. به علاوه نمودارهای توان خروجی و نیروی محوری بر حسب سرعت باد نیز برای هندسه های بهینه شده در مقایسه با هندسه اصلی مقایسه شده است.


آنچه در این کد خواهید آموخت:

1- نحوه محاسبه توابع شکل روش CST برای ایرفویل 

2- نحوه محاسبه ماتریس بِرن اشتاین و معکوس آن

3- نحوه فیت کردن یک چندجمله ای بر روی داده ها

4- محاسبه ضرایب بِرن اشتاین تابع شکل در فرمول روش CST


نکات و الزامات:
1- این  برنامه در همه نسخه های کامپایلرهای نرم افزار فرترن ( FORTRAN )  قابل اجراست.
2- خروجی ها در همه نسخه های Tecplot قابل مشاهده است
3- آشنایی اولیه با مفاهیم مربوط به هندسه ایرفویل و تعاریف مربوط به آن همچون زاوبه لبه حمله، فرار و طول وتر و ...
4- آشنایی با زبان برنامه نویسی فرترن ( FORTRAN ) 

مشخصات کلی
تعداد صفحات محصول40-60
نمودارهای خروجیدارد
زبان برنامه نویسی
زبان برنامه نویسی اولFORTRAN
سیالات
حوزه تخصصی 1سایر

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu. 

پروژه بهینه سازی هندسه پره توربین های بادی و هلیکوپتر با استفاده از نرم افزار فرترن

  • تولید کننده: حمید مرادتبریزی
  • شناسنامه: MC2-1193
  • موجودی: در انبار
  • تاریخ: 2017-05-14
  • زبان برنامه نویسی: FORTRAN
  • سریال برنامه: MC2-1193
  • سفارش دهنده: مارکت کد
  • فایل معرفی محصول: لینک
  • 75,000تومان

برچسب ها: بهینه سازی آیرودینامیکی, روتور, توربین بادی, خم های بِزیِر, روش ازدحام ذرات, زاویه پیچش, فرترن, FORTRAN, ایرفویل, ضرایب بِرن اشتاین, روش CST