پروژه بررسی رفتار حالت گذرای پیل سوختی اکسید جامد صفحه‌ای با استفاده از نرم افزار فرترن

در این پژوهش مدلی عددی برای پیل سوختی اکسید جامد ارائه شده است. پیل‌های سوختی اکسید جامد ابزاری برای تبدیل انرژی هستند که از واکنش سوخت گازی با یک اکسید کننده، الکتریسیته و گرما تولید می‌کنند. یک پیل سوختی اکسید جامد شامل اجزای اتصال‌دهنده و یک ساختار سه لایه (ساختار پن) که از دو الکترود سرامیکی یعنی کاتد و آند که توسط یک الکترولیت سرامیکی از هم جدا شده‌اند، می‌باشند. مدل حاضر برای یک پیل سوختی اکسید جامد صفحه‌ای دما متوسط با جریان هم‌سو و واکنش اصلاح داخلی مستقیم ارائه گردیده است که مدلی یک بعدی بوده و شامل معادلات بقای جرم، بقای انرژی و معادلات الکتروشیمیایی است که معادلات الکتروشیمیایی در واقع کسر مولی‌ها و دماهای اجزای گازی در کانال‌های سوخت و هوا را به ولتاژ، چگالی جریان و سایر متغیرهای پیل ارتباط می‌دهد. عملکرد پیل در حالت پایا و پاسخ دینامیکی آن به تغییرات پله‌ای پارامترهای مختلف عملکردی پیل همانند بار شبکه، مصرف سوخت و نسبت هوا مورد بررسی قرار گرفته‌ است. نتایج نشان می‌دهند که پس از اعمال یک تغییر پله‌ای مثبت/منفی در بار شبکه، دمای کلی پیل، ولتاژ و توان آن افزایش/کاهش می‌یابد اما این تغییر پله‌ای بیشترین تاثیر را بر توان پیل داشته و با افزایش 20 درصدی در بار باعث افزایش 17 درصدی در توان پیل می‌گردد. هم‌چنین تغییر در پارامتر مصرف سوخت موجب تغییر در توزیع دما و چگالی جریان و ولتاژ پیل می‌شود. دما، ولتاژ، توان و هم‌چنین بازده پیل با تغییر پله‌ای مثبت/منفی در پارامتر مصرف سوخت دستخوش افزایش/کاهش می‌شوند اما مقداری که بیش از سایرین تحت تاثیر قرار می‌گیرد، بازده پیل است که با افزایش 12 درصدی مصرف سوخت، افزایشی 15 درصدی خواهد داشت. پارامتر نسبت هوا بیشترین اثر را بر توزیع دما در طول پیل داشته و در نتیجه پارامتری مناسب برای کنترل دمای پیل است. 


مشخصات کلی
تعداد صفحات84
حوزه تخصصی رشته 1پیل سوختی و باتری
تعداد صفحات محصول80-100
معرفی متغیر های ورودی نرم افزاردارد
نمودارهای خروجیدارد
زبان برنامه نویسی
زبان برنامه نویسی اولFORTRAN

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu. 

پروژه بررسی رفتار حالت گذرای پیل سوختی اکسید جامد صفحه‌ای با استفاده از نرم افزار فرترن

  • تولید کننده: آرمین اعتمادی
  • شناسنامه: CN1-1017
  • موجودی: در انبار
  • تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۰۸
  • زبان برنامه نویسی: FORTRAN
  • سریال برنامه: CN1-1017
  • سفارش دهنده: مارکت کد
  • فایل معرفی محصول: لینک
  • 200,000تومان

برچسب ها: پیل, الکترولیت, سرامیکی, واکنش, اصلاح داخلی, اکسید, جامد, صفحه‌ای, تکیه‌گاه, آندی, شبیه‌سازی, دینامیکی, سوخت, الکتروشیمیایی, FORTRAN, فرترن, ولتاژ, کاتد, مصرف سوخت

مقالات مرتبط