در این تحقیق با استفاده از نرم افزار FLUENT ( فلوینت )، برخی از پارامترهای موثر در پهپادهای بال چرخان مورد بررسی قرار گرفته است. ابتدا اطلاعات هندسی پره اسلوفلایر 7/4*10 توسط دستگاه اسکنر ثبت و مدل سازی شد. سپس با استفاده از روش ناویراستوکس به صورت استاتیکی و دینامیکی، به بررسی مجموعه سیستم پیشرانشی کوادرتور پرداخته و نهایتاً منحنی مشخصههای ضریب توان، پیشران و راندمان ثبت و پارامترهای سیستم پیشران به ازای تغییر دور پره و سرعت جریان ورودی تحلیل و ارزیابی گردید. با توجه به اهمیت حوزه جریان در اطراف پره، در بررسی استاتیکی و دینامیکی شبیه سازی جریان عبوری از روی پره کوادرتور از نرمافزار تجاری (فلوئنت) بر مبنای حجم محدود با فرض جریان غیر قابل تراکم و لزج و استفاده از مدل آشفتگی K-e شبیهسازی انجام شده است. در این تحقیق منحنیهای مشخصه پره روتور استخراج و مقایسه نتایج عددی و تجربی تطابق خوبی را نشان میدهد که صحت اندازهگیری و شبیهسازی عددی را تایید مینماید. با توجه به شبیه سازی حوزه جریان اطراف پره بصورت عددی، فاصله تاثیرگذار جریان اطراف پره به منظور قرار گرفتن در ساختار یک کوادرتور مورد بررسی قرار گرفته است. لازم به ذکر است به صورت عددی شبیه سازی و تحلیل حوزه جریان اطراف پره و نحوه تشکیل و میراشدن گردابه های اطراف آن و اثر آن برروی مداومت پروازی پرنده انجام شد.
آنچه در این تحقیق خواهید آموخت:
1- مطالعه پيشينه روشهای بررسی آيروديناميک کوادرتور و آشنایی با نحوه عملکرد سیستم پیشرانش آن
2- بررسی عددی حوزه جریان اطراف پره کوادرتور و دنبال کردن الگوی جریان با استفاده از نرم افزار FLUENT ( فلوینت )
برای آشنایی با نرم افزار Fluent می توانید با کلیک بر روی
عنوان های زیر به مقاله های مورد نظر هدایت شوید. لازم به ذکر است که نرم افزار Fluent از پرکاربردترین نرم افزار های
مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک می باشد که بسیاری از دانشجویان با استفاده از نرم افزار Fluent به ارایه پایان نامه های
کارشناسی ارشد, پروژه های صنعتی و علمی می پردازند.
مشخصات کلی | |
تعداد صفحات | 106 |
تعداد صفحات محصول | 100-150 |
فیلم آموزشی | دارد |
معرفی متغیر های ورودی نرم افزار | دارد |
نمودارهای خروجی | دارد |
زبان برنامه نویسی | |
زبان برنامه نویسی اول | FLUENT |
سیالات | |
حوزه تخصصی 1 | توربولانس |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.