باتوجه به اینکه سیستم تعلیق خودرو مستقیماً در کاهش انتقال ارتعاشات از جاده به بدنه خودرو و راحتی سرنشین نقش اساسی ایفا می کند، لذا طراحی سیستم تعلیق مناسب یکی از اهداف مهندسان میباشد. در این پایان نامه، کنترلکنندهی PID برای سیستم تعلیق فعال پیشنهاد شده است که هدف بهبود پارامترهای راحتی سرنشین و پایداری میباشد، که پارامتر راحتی سرنشین رابطه مستقیمی با شتاب عمودی وارد بر سرنشین خودرو دارد. معادلات خطی حاکم بر مدل ½ سیستم استخراج و ضرایب کنترل کننده PID جهت کمینه کردن بیشینه فراجهش و زمان نشست شتاب عمودی وارد بر سرنشین خودرو با استفاده از الگوریتم تکاملی ژنتیک بهینه و مشخص شده است نتایج حاصل از شبیه سازی با استفاده از نرم افزار MATLAB ( متلب )، نشان میدهد که کنترل کنندههای پیشنهادی علاوه بر بهبود پارامتر راحتی سرنشین، پایداری سیستم را نیز بهبود داده است.
آنچه در این کد خواهید آموخت:
1- کنترل کنندههای طراحی شده با الگوریتم ژنتیک پایداری اتومبیل را روی سطح جاده افزایش داده است
2- کنترل کننده های طراحی شده با الگوریتم ژنتیک جابجایی نسبی اتومبیل را بهبود داده است
3- تغییرات زاویه پیچ نامطلوب است که کنترل کننده ها مخوصا PI این مسئله را بهبود دادهاند
4- کنترل کننده PI مقادیر مطلوبی را میدهد و نسبتا در صنعت زیاد استفاده میشود
5- مینیمم کردن شتاب عمودی وارد بر خودرو بر اساس تابع هزینه و بدست آوردن مقادیر بهینه آن با استفاده از الگوریتم ژنتیک میتوان اشاره نمود
مشخصات کلی | |
تعداد صفحات | 27 |
حوزه تخصصی رشته 1 | کنترلر |
تعداد صفحات محصول | 20-40 |
معرفی متغیر های ورودی نرم افزار | دارد |
نمودارهای خروجی | دارد |
زبان برنامه نویسی | |
زبان برنامه نویسی اول | MATLAB |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.