در تحقيق حاضر، به بررسي اثرات اختلاف نسبت دمش (نسبت سرعت) بين جت هاي مهاركنندهي كوچك و جت اصلي در طرح جتهاي سه گانه بر اثربخشي خنك كاري لايهاي و تحليل هيدروديناميك جريان پرداخته شده است. اين اختلاف نسبت دمش به گونهاي تنظيم شده كه دبي كل سيال خنك با حالت جت هاي سه گانه ساده يكسان باشد. جت هاي سه گانه به صورت عمودي وارد جريان عرضي شده و نسبت دماي جت هاي خنك كننده به جريان عرضي داغ و عدد رينولدز كل جت ها به ترتيب برابر 0/5و 4700 است. روش عددي به كار رفته بر مبناي حجم محدود استوار بوده و از الگوريتم سيمپل روي يك شبکه چند بلوكه و جا به جا شده، با سازمان، و غيريكنواخت استفاده شده است. شبيه سازي عددي براي سه نسبت سرعت جتهای مهاركننده به جت اصلي صورت گرفته است. نتايج به دست آمده نشان ميدهد كه وقتي نسبت سرعت مذكور بيشتر از يك باشد، اثربخشي خنك كاري افزايش مييابد ولي در حالتي كه اين نسبت سرعت كمتر از يك است، شاهد كاهش اثربخشي خنك كاري هستيم. به دليل پيچيدگي زياد جريان (ناشي از اندركنش سه جت با جريان عرضي) و وابستگي زمانی ساختارهای گردابههاي تشكيل شده، از رهيافت شبيهسازي گردابههای بزرگ براي تحليل دقيقتر جريان استفاده شده است.
مقالات | |
حجم فایل | 471 کیلوبایت |
زبان مقاله | فارسی |
سال انتشار | 1390 |
محل انتشار | فصلنامه دانش و فناوری هوا فضا |
مشخصات کلی | |
تعداد صفحات | 10 |
تعداد صفحات محصول | 1-20 |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.