در کار حاضر مطالعه عددی جریان تراکمناپذیر آرام دوبعدی حول ایرفویل نوسانی NACA0012 با استفاده از کد عددی اپن فوم انجام شده است. ایرفویل دارای حرکات نوسانی پیچشی و فراز و فرود و همچنین حرکت بالزنی میباشد. عدد رینولدز برای حرکت فراز و فرود ۱۸۵۰ و برای حرکت پیچشی و بالزنی ۱۲۰۰۰ در نظر گرفته شد. اثر این حرکات و همچنین پارامترهای ناپایای مختلف از جمله دامنه نوسان و فرکانس کاهشی بر ضرایب آیرودینامیکی بررسی شد. محرک پلاسمای تخلیه مانع دی الکتریک (DBD) برای کنترل جریان روی سطح ایرفویل در سه موقعیت به کار گرفته شد و نتایج حاصل از اعمال آن برای هر سه نوع حرکت نوسانی با هم مقایسه شد. مشاهده شد که اعمال پلاسما منجر به بهبود ضرایب آیرودینامیکی در دو حرکت پیچشی و فراز و فرود میشود اما بر حرکت بالزنی تاثیر مثبتی ندارد. همچنین برای دامنهها و فرکانسهایی که در این مقاله بررسی شد، پلاسمای لبه فرار بر اساس نمودارهایی که به دست آمد اثر مطلوبتری نسبت به پلاسمای نواحی دیگر داشت.
مقالات | |
حجم فایل | 1505 کیلوبایت |
زبان مقاله | فارسی |
سال انتشار | 1393 |
محل انتشار | اولین کنفرانس بین المللی و سومین کنفرانس ملی انجمن پیشرانش هوافضایی ایران |
مشخصات کلی | |
تعداد صفحات | 9 |
تعداد صفحات محصول | 1-20 |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.