در اين مقاله ارتعاشات آزاد بال هواپيما و موتور متصل به آن تحليل شده است. نحوه اتصال موتور به بال به صورت الاستيك در نظر گرفته شده است. معادلات حركت بال و موتور با توجه به اصل هاميلتون بدست آمده است كه مزيت اين روش در اختيار گذاشتن شرايط مرزي مناسب ميباشد. در نهايت با به كارگيري روش مودهاي فرضي حل عددي معادلات حركت ارائه شده است. تاثير پارامترهاي مختلف طراحي همچون موقعيت نصب موتور نسبت به ابتداي بال و مقدار ضريب الاستيك فنر شبيه سازي شده در محل اتصال موتور به بال، بر روي پاسخ سيستم بررسي شده است. نتايج شبيه سازي نشان ميدهد كه با افزايش فاصله موتور از محل تكيهگاه بال دامنه ارتعاشات سيستم افزايش مييابد و سيستم ناپايدارتر ميگردد. همچنين، با افزايش ضريب فنريت اتصال موتور به بال دامنه نوسانات كاهش مييابد و سيستم پايدارتر ميگردد.
مقالات
حجم فایل
602 کیلوبایت
زبان مقاله
فارسی
سال انتشار
1392
محل انتشار
سيزدهمين كنفرانس انجمن هوافضاي ايران
مشخصات کلی
تعداد صفحات
6
تعداد صفحات محصول
1-20
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.
تاثير اتصال الاستيك موتور به بال بر ارتعاشات آزاد بال هواپيما