در این پژوهش شبیهسازی عددی تزریق جت مایع بیضوی در هوای ساکن، از طریق دهانههای بیضوی با نسبت منظری متفاوت برای بازه اعداد وبر متفاوت در رژیم جربان ریلی صورت گرفته است. برای انجام شبیهسازیها از یک حلگر که از ترکیب روش حجم سیال برای شبیهسازی جریان و مدل شبیهسازی گردابههای بزرگ برای شبیهسازی آشفتگی بهره میبرد، استفاده شده است. برای مدل کردن پدیده تغییر محور و یافتن طول شکست مناسب برای هر نوع دهانه، از روش اصلاح دینامیک شبکه استفاده شده است. نتایج برمبنای مطالعات تجربی و عددی اخیر پایهگذاری و با این مطالعات صحتسنجی شده است. نتایج حاکی از آن است که با افزایش عدد وبر از ۲۰ تا نزدیکی ۳۰۰، افزایش طول شکست جت حاصل شد، اما با بیضیتر شدن دهانه ورودی، طول شکست جت کاهش یافت. این اختلاف در هندسه با نسبت منظری متغیر بین ۰/۲۵ تا ۰/۶۶ تعریف شد. با کاهش نسبت منظری جتها، قطرات یکنواختتری در مراحل پس از شکست جت به دست میآید به نحوی که در اریفیسهای بیضوی با نسبت منظری کم، قطرات ماهوارهای در جریان حضور نداشتند، در حالی که این قطرات به عنوان بخش جداییناپذیر شکست جت دایروی شناخته شده هستند.
مقالات | |
حجم فایل | 1078کیلوبایت |
زبان مقاله | فارسی |
سال انتشار | 1394 |
محل انتشار | ماهنامه علمی پژوهشی مهندسی مکانیک مدرس |
مشخصات کلی | |
تعداد صفحات | 12 |
تعداد صفحات محصول | 1-20 |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.