عنوان کامل پروژه:
پروژه شبیهسازی عددی ناپایداری ریلی تیلور به دو روش شبکهای بولتزمنِ لی و HCZ با استفاده از نرم افزار فرترن و به همراه فیلم آموزشی نرم افزار فرترن
در این پژوهش ناپایداری ریلی تیلور که یک ناپایداری هیدرودینامیکی ناشی از اختلاف چگالی بین دو سیال غیر محلول میباشد بر مبنای روش بولتزمن شبکهای شبیهسازی شده است. در این ناپایداری سیال سنگینتر در بالا قرارگرفته است و یک اختلال کوچک در سطح مقطع تماس دو سیال موجب جاری شدن سیال بالایی (سنگین) در پایینی (سبک) و تغییر وضعیت قرارگیری آنها میشود. مدل اول بولتزمن شبکهای مورداستفاده مدل لی است که در نسبت چگالی بالا پایدار است. نتایج حاصله از شبیهسازی را با نتایج موجود قبلی مقایسه کرده و روند زمانی بروز ناپایداری نشان داده شده است. همچنین اثر ویسکوزیته و نسبت چگالی بر رشد ناپایداری بررسی شدهاند و مدل دوم بولتزمن شبکهای مورد استفاده مدل HCZ است که روابط سادهتر و در عین حال دقت خوبی دارد ولی فقط برای نسبت چگالیهای پایین (تا 10) قابل اعمال است. در پایان نشان داده شده که نتایج این دو روش حل انطباق خوبی بر یکدیگر دارند.
آنچه در این کد خواهید آموخت:
۱- آشنایی با روش شبکه ای بوتزمن
۲- آشنایی با مدل های چند فازی روش شبکه ای بولتزمن
۳- آشنایی با شرایط مرزی مربوط به روش شبکه ای بولتزمن
۴- آشنایی با تئوری های چندفازی و تئوری کان-هیلیارد
۵- آشنایی با روش لی در شبیه سازی جریان های چندفازی
۶- آشنایی با روش HCZ در شبیه سازی جریان های چندفازی
۷- آشنایی با نحوه اعمال نیروهای حجمی مانند گرانش در میدان
۸- مدلسازی ناپایداری ریلی تیلور با استفاده از دو روش لیو HCZ و مقایسه ی نتایج آنها و بررسی اثرات لزجت، نسبت چگالی و کشش سطحی دو سیال بر رشد ناپایداری
نکات و الزامات:
1- این برنامه در Fortran90 اجرا شده اما در سایر نسخه های کامپایلرهای فرترن هم قابل اجرا است.
2- خروجی ها در همه نسخه های Tecplot قابل مشاهده است.
3- آشنایی اولیه با پدیده های دو فازی و ناپایداری های هیدرودینامیک
4- آشنایی با CFD و روشهای مزوسکوپیک
5- آشنایی با زبان برنامه نویسی Fortran
مشخصات کلی | |
تعداد صفحات | 83 |
تعداد صفحات محصول | 80-100 |
فیلم آموزشی | دارد |
معرفی متغیر های ورودی نرم افزار | دارد |
نمودارهای خروجی | دارد |
زبان برنامه نویسی | |
زبان برنامه نویسی اول | FORTRAN |
سیالات | |
حوزه تخصصی 1 | بولتزمن |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.