پروژه مدل سازی و شبیه سازی پیل سوختی پلیمری با استفاده از نرم افزار MATLAB و به همراه فیلم آموزشی نرم افزار MATLAB

عنوان این پروژه مدل­سازی و شبیه­ سازی پیل سوختی پلیمری می­‌باشد و هدف این است که مدیریت آب و گرما در یک سلول پیل سوختی پلیمری انجام داده و تاثیر پارامترهای مختلف (از قبیل: رطوبت نسبی، فشار، دما و ...) را بر روی عملکرد یک سلول بررسی کنیم. انجام این پروژه ازآن‌ جهت ضرورت دارد که می­توان با استفاده از یک کدنویسی تاثیر پارامترهای مختلف بر روی عملکرد پیل سوختی را بررسی کنیم و به راحتی شرایط بهینه برای عملکرد این پیل­ ها را پیدا کنیم و این کار از هزینه­ های گزاف مورد نیاز جهت انجام کارهای آزمایشگاهی جلوگیری می­ کند. سیستم در نظر گرفته شده در هر دو سمت آند و کاتد متشکل از دو فاز گاز و مایع می­‌باشد و رژیم جریانی ایجاد شده در کانال‌های جریان از نوع آرام می‌­باشد. در سمت کاتد، فاز گاز مخلوطی از اکسیژن، نیتروژن و بخارآب و در سمت آند، فاز گاز مخلوطی از هیدروژن و بخارآب می ­باشد و  فاز مایع در هر دو سمت آند و کاتد آب مایع می‌باشد. ابعاد سطح مقطع کانال­های جریان گاز میلی­متری می‌باشند، به همین دلیل شبیه‌­سازی­‌ها به­ صورت یک ­بعدی انجام شده‌­اند. در این تحقیق، انواع حرارت­ های تولیدی/مصرفی در سمت­ های آند و کاتد (از قبیل: حرارت نیم ­واکنش­ها، حرارت اکتیواسیون، حرارت جذب/دفع و ...) و شرایط طغیان آب لحاظ شده و تحت این شرایط عملکرد پیل سوختی بررسی شده است. کانال ­های جریان با روش مربعی شبکه­ بندی شده­ اند و معادلات حاکم در حالت پایا و به­ صورت عددی و با استفاده از روش اختلاف محدود گسسته ­سازی شده و با استفاده از نرم افزار MATLAB ( متلب ) حل شده ­اند. نتایج حاصل از شبیه ‌سازی­‌ها نشان می ­دهد که حرارت جذب/دفع آندی، حرارت نیم­واکنش آندی و حرارت اکتیواسیون کاتد مقداری مثبت، و حرارت جذب/دفع کاتدی و حرارت نیم­واکنش کاتدی مقداری منفی می ­باشند و مقدار همه ­ی این حرارت­ ها در طول کانال جریان کاهش پیدا می­ کند. بررسی تاثیر فشار ورودی نشان می‌دهد که در چگالی جریان­ های پایین با افزایش فشار عملکرد پیل بهبود پیدا می­کند، در حالی­ که در چگالی جریان­ های بالا با افزایش فشار عملکرد پیل کاهش پیدا می ­کند. همچنین، بررسی تاثیر رطوبت نسبی نشان می­ دهد که افزایش رطوبت نسبی کاتد تاثیر چندانی بر عملکرد پیل ندارد، در حالی­که افزایش رطوبت نسبی آند عملکرد پیل را بهبود می­ بخشد.


الزامات:

۱- آشنایی با مفاهیم CFD و نحوه کار با نرم افزار MATLAB ( متلب )

۲- آشنایی با مفاهیم مربوط به پیل های سوختی و به ویژه پیل سوختی پلیمری

۳- آشنایی با مفاهیم مربوط به روش های اختلاف محدود برای گسسته سازی معادلات


مشخصات کلی
تعداد صفحات59
حوزه تخصصی رشته 1پیل سوختی و باتری
تعداد صفحات محصول40-60
فیلم آموزشیدارد
معرفی متغیر های ورودی نرم افزاردارد
نمودارهای خروجیدارد
زبان برنامه نویسی
زبان برنامه نویسی اولMATLAB

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu. 

پروژه مدل سازی و شبیه سازی پیل سوختی پلیمری با استفاده از نرم افزار MATLAB و به همراه فیلم آموزشی نرم افزار MATLAB

  • تولید کننده: حسین عسکری پور
  • شناسنامه: CN1-1019
  • موجودی: در انبار
  • تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۲۱
  • زبان برنامه نویسی: MATLAB
  • سریال برنامه: CN1-1019
  • سفارش دهنده: مارکت کد
  • فایل معرفی محصول: لینک
  • 261,360تومان

برچسب ها: پیل سوختی پلیمری, مدیریت آب و گرما, حرارت های تولیدی, آند و کاتد, رژیم جریانی آرام, شبیه سازی یک بعدی, حالت پایا, MATLAB, متلب, اختلاف محدود, حرارت اکتیواسیون