پروژه واسط کاربری برای ردیابی اشیاء در تصاویر ویدیوئی با MATLAB + فیلم

عنوان کامل پروژه:

پروژه واسط کاربری برای ردیابی اشیاء در تصاویر ویدیوئی با استفاده از نرم افزار MATLAB و به همراه فیلم آموزشی نرم افزار MATLAB

آنچه در این برنامه ارایه گردیده است یک حالت سر راست و ساده­‌ای از ردیابی اشیاء در تصاویر ویدیوئی می­‌باشد. بناست که در فاز اولیه فقط سه شیء با رنگهای متفاوت سبز، قرمز و آبی ردیابی و در هر فریم ویدیوی ورودی، سرعت، شتاب و جهت حرکت هر کدام به عنوان خروجی محاسبه گردند. تعیین این هدف با فرض کاربرد این برنامه‌­ی ردیابی در پهنه­‌ی آسمان یا دریا چندان دور از ذهن نیست چرا که اهداف و اشیاء موجود در چنین فضاهایی در اکثر موارد رنگی متفاوت با پس‌­زمینه‌ی دید دوربین دارند. در مواردی که رنگ شیء هدف، ابزار تمایز خوبی با پس­‌زمینه بدست دهد استفاده از سایر ویژگی­‌ها بدلیل پیچیدگی و نیاز به قدرت پردازشی بالا در سخت‌­افزار پردازشگر اصلا قابل توجیه نیست. معیار رنگ با توجه به دوربین­های پیشرفته­‌ی امروزی یک ویژگی قابل اعتنا و ساده در مسائل ساده­‌ی ردیابی محسوب می­‌گردد. از این رو در این پروژه از اطلاعات رنگ به نحو بهینه استفاده شده است. الگوریتم در فاز اول تصاویر ورودی را برای شناسایی اهداف مشخص از قبل تعریف شده جستجو می­کند و به محض آشکار شدن هر کدام از آنها، فاز دوم آغاز می‌شود. در این فاز، تلاش بر این است که شیء یا اشیای تشخیص داده شده در تصاویر ورودی تا موقع خروج از تصویر یا پنهان شدن پشت موانع دیگر که قابل مشاهده نباشند، دنبال شوند. اگر هدف، به هر علتی، از دست داده شود الگوریتم دوباره به فاز اول برمی­‌گردد. واسط کاربری یا GUI که در نرم افزار MATLAB ( متلب ) پیاده­‌سازی شده است با انتخاب منبع تصاویر ویدیویی فایل یا دوربین متصل به سیستم در طی چند مرحله‌­ی اساسی در هر فریم سه شیء با رنگ­های متفاوت را تشخیص و با مقایسه‌­ی مختصات با فریم­های قبلی سرعت و شتاب لحظه­‌ای آنها را محاسبه و نمایش می­‌دهد. به دور این اشیاء، مستطیلی نیز ترسیم و مرکز ثقل آنها با یک علامت به اضافه مشخص می­‌شود.


آنچه در این کد خواهید آموخت:

1- موارد مختلفی از طراحی GUI

2- توابع مربوط به تشخیص دوربین های متصل به ویندوز و دریافت ویژگی های آنها

3- توابع مربوط به لود کردن ویدیو

4- منطق حاکم بر دکمه‌های play ،pause و stop برای پخش تصاویر ویدیوئی فایل یا دوربین

5- الگوریتم ردیابی برای تصاویر


نکات و الزامات:

1- این برنامه در نسخه 2015 Matlab و بر روی ویندوز 7 اجرا و تست شده است

2- خروجیهای تصاویر و نمودارها بر روی GUI قابل مشاهده است

3- آشنایی اولیه با زبان برنامه‌نویسی Matlab

4- آشنایی با توابع پردازش تصویر در Matlab



مشخصات کلی
تعداد صفحات 22
حوزه تخصصی رشته 1 تشخیص و ردیابی
تعداد صفحات محصول 20-40
فیلم آموزشی دارد
نمودارهای خروجی دارد
زبان برنامه نویسی
زبان برنامه نویسی اول MATLAB

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu. 

پروژه واسط کاربری برای ردیابی اشیاء در تصاویر ویدیوئی با MATLAB + فیلم

  • تولید کننده: بهزاد صالحیان
  • شناسنامه: CM2-1011
  • موجودی: در انبار
  • زبان برنامه نویسی: MATLAB
  • سریال برنامه: CM2-1011
  • سفارش دهنده: مارکت کد
  • فایل معرفی محصول: لینک
  • 995,170تومان
  • قیمت بدون مالیات: 913,000تومان

برچسب ها: پردازش تصویر, ردیابی اشیاء, فریم, MATLAB, متلب, GUI, الگوریتم ردیابی, تصاویر ویدیوئی

مقالات مرتبط