سیر تکاملی طراحی دماغه هواپیما مسیر پرپیچ و خمی را طی کرده است؛ انتخاب ماده و ضخامت دیواره آن، به وسیله ی محدودیتهای الکتریکی کنترل می شوند، در حالی که شکل سازه متأثر از شرایط آیرودینامیکی است. بعد از طراحی اولیه سازه با توجه به فاکتورهای ذکر شده، به منظور بررسی توانایی مقاومت سازه در سخت ترین شرایط پروازی، باید یک تحلیل تنش صورت گیرد. تحلیل تنش نقش مهمی در طراحی و ایمنی سازه ایفا میکند. با توجه به پیشرفت نرم افزارهای عددی، شبیه سازی سازه به پیش بینی ایمنی دماغه بدون نیاز به ساخت نمونه آزمایشگاهی، کمک زیادی میکند. در صورتی که نتایج حاکی از آن بود که سازه پتانسیل شکست و متلاشی شدن در شرایط خاص پروازی را دارد، باید در طراحی بازنگری شود. در این طرح با استفاده از مراجع و مقالات، اطلاعات مورد نیاز جمع آوری میشوند. سپس در مرحله بعد با استفاده از محیط APDL در نرم افزار ANSYS مدلسازی و تحلیل صورت میگیرد. انسیس ( ANSYS ) از دسته ابزارهای تحلیلی است که از روش اجزاء محدود (FEM) برای مدلسازی و تحلیل در آن استفاده میشود. نرمافزار ANSYS مهندسین و طراحان را قادر میسازد تا به راحتی بهینهسازی ساختاری، حرارتی، دینامیکی، تعادل وزنی و عملکردی و همچنین شبیهسازیهای مُد ارتعاشی و ضریب اطمینان و ایمنی را در طرحهایشان به صورت مرحله به مرحله اعمال کنند.
مشخصات کلی | |
تعداد صفحات | 54 |
تعداد صفحات محصول | 40-60 |
فیلم آموزشی | دارد |
معرفی متغیر های ورودی نرم افزار | دارد |
نمودارهای خروجی | دارد |
زبان برنامه نویسی | |
زبان برنامه نویسی اول | ANSYS |
جامدات | |
حوزه تخصصی 1 | المان محدود |
حوزه تخصصی 2 | تحلیل تنش |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.