عنوان کامل پروژه:
پروژه تحلیل آیروالاستیک بال با یک قسم فلزی و یک قسمت کامپوزیتی با استفاده از نرم افزارهای MAPLE و فرترن
امروزه راهکارهای مختلفی برای به تاخیر انداختن ناپایداری
آیروالاستیسیته ارائه شده است که یکی از این راهکارها، استفاده از مواد کامپوزیتی در سازهها میباشد. این روش طراحی میتواند در سازه های بال فلزی
که نیاز به کاهش وزن سازه دارد مورد استفاده قرار گیرد. بال هواپیما بصورت یک تیر یک سر گیردار که از تغییر طول محوری آن صرف
نظر شده و دارای 3 درجه آزادی
خمشی/خمشی/پیچشی میباشد، در نظر گرفته شده است. به منظور مدلسازی آیرودینامیکی
از تئوری جریان ناپایا در حوزه زمان بر اساس تابع وگنر استفاده میشود. معادلات
آیروالاستیک حاکم بر بال با استفاده از اصل همیلتون و در نظر گرفتن مودهای فرضی
استخراج گردیده و فرآیند محاسبه سرعت فلاتر با کمک کد نرمافزاری تهیه شده، انجام
میشود. در نهایت
تاثیر نسبت طول قسمت فلزی به طول کل بال و همچنین زاویه عقبگرد قسمت کامپوزیتی بر
روی سرعت فلاتر بررسی شده است. نتایج نشان میدهد که با افزایش
طول قسمت فلزی به طول کل تا مقدار ۰/۷ ابتدا سرعت فلاتر کاهش مییابد و سپس افزایش
خواهد یافت. همچنین، بررسیها نشان میدهد با افزایش زاویه عقبگرد منفی از 90-
تا صفر درجه در زوایای الیاف مختلف سرعت فلاتر تا زاویه عقبگرد 20- کاهش و سپس کمی
افزایش مییابد و با افزایش زاویه سوئیپ از صفر تا 80 درچه در زوایای الیاف مختلف
سرعت فلاتر کاهش مییابد. همچنین زاویه عقبگرد منفی نسبت به زاویه عقبگرد مثبت
قسمت کامپوزیتی تاثیر بهتری روی سرعت فلاتر دارد.
بر اساس این
نتایج بهترین زاویه الیاف برای زوایای عقبگرد منفی، زاویه 30 درجه میباشد که در
این زاویه سرعت فلاتر بیشترین مقدار را دارا است. همچنین زاویه الیاف صفر درجه در
بین زوایای عقبگرد نامنفی بهترین گزینه میباشد.
مشخصات کلی | |
تعداد صفحات | 79 |
تعداد صفحات محصول | 60-80 |
معرفی متغیر های ورودی نرم افزار | دارد |
نمودارهای خروجی | دارد |
زبان برنامه نویسی | |
زبان برنامه نویسی اول | MAPLE |
زبان برنامه نویسی دوم | FORTRAN |
جامدات | |
حوزه تخصصی 1 | ارتعاشات |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.