در ابتدا لازم بذکر است که این پروژه با استفاده از نرم افزار LS DYNA انجام شده است.
برخورد پرنده با هواپیما یکی از متداولترین و خطرناکترین حوادثی است که امروزه صنایع هوایی را با چالش روبه رو کرده است. برای کاهش خسارات و صدمات ناشی از برخورد پرنده، سازه ی هواپیما باید توانایی مقاومت در برابر چنین برخوردی را داشته باشد. برای طراحی و ساخت چنین سازه ای استفاده از مدلسازی های عددی توسط نرم افزارهای اجزای محدود سریعترین و کم هزینه ترین راه حل است. دماغه ی هواپیما، شیشهی کابین خلبان، بالها، دم های افقی و عمودی، بدنه و موتورها در معرض برخورد پرندگان قرار دارند که از این میان حدود 12 درصد برخوردهای ثبت شده به بال هواپیما بوده است. این برخورد به دلیل صدمه زدن به سازه ی بال که مسئولیت تولید نیروی برآ و پایداری هواپیما را دارد می تواند منجر به خسارات جبران ناپذیری شود. در این پژوهش به کمک نرم افزار LS DYNA ابتدا برخورد پرنده به یک سازه ی بال هواپیما مدلسازی و تحلیل می شود. برای مدل سازی پرنده از هندسه های سادهی پیشنهادی نرم افزار LS DYNA استفاده می شود. در نهایت با انجام دادن تست های متعدد، نحوه ی چیدمان اجزای سازنده ی بال، ابعاد و ضخامت آن ها طوری تعیین می شود که این سازه کمترین وزن را دارا بوده و حداقل آسیب را پس از برخورد متحمل شود.
آنچه در این پروژه خواهید آموخت
1. اصول اولیه روش اجزای محدود
2. نحوه شبیه سازی با نرم افزار ال اس داینا
3. محاسبه تنش های ایجاد شده در اثر برخورد
4. محاسبه تغییر شکل های ایجاد شده در اثر برخورد
مشخصات کلی | |
تعداد صفحات | 39 |
تعداد صفحات محصول | 20-40 |
فیلم آموزشی | دارد |
معرفی متغیر های ورودی نرم افزار | دارد |
نمودارهای خروجی | دارد |
زبان برنامه نویسی | |
زبان برنامه نویسی اول | LS DYNA |
جامدات | |
حوزه تخصصی 1 | المان محدود |
حوزه تخصصی 2 | ضربه |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.