عنوان کامل پروژه:
پروژه یک چهارچوب کاری تقویت شده بر مبنای تئوری بازی برای خوشهبندی چند منظوره با استفاده از نرم افزار MATLAB
این گزارش به پیادهسازی یک مقاله معتبر علمی در زمینه یکی از تکنیکهای یادگیری ماشین میپردازد و مساله مورد بررسی خوشهبندی چند هدفه میباشد که در مقاله روشی را با کمک نظریه بازیها معرفی میکند. این روش EGTKMeans نامیده شده است. و به نوعی بهبود یافته الگوریتم k-means میباشد که توسط یک چارچوب در نظریه بازیها بهبود یافته است.در حقیقت استخراج ویژگی دادهها برای خوشهبندی توسط نظریه بازیها انجام میشود. کارایی این روش بیشتر در دادههای با حجم زیاد مشخص میشود که تعداد ویژگیها افزایش مییابد. که با استفاده از الگوریتم ماتریس بازدهی تئوری بازیها که برای p بازیکن، S استراتژی و r منبع تعریف شده است این بهبود در الگوریتم k میانگین حاصل میشود. همچنین، برای رسیدن به ایدهال در خوشهبندی نهایی از تعادل نش جهت همگرایی خوشهبندی استفاده شده است.
مشخصات کلی | |
تعداد صفحات | 21 |
حوزه تخصصی رشته 1 | داده کاوی |
تعداد صفحات محصول | 20-40 |
نمودارهای خروجی | دارد |
زبان برنامه نویسی | |
زبان برنامه نویسی اول | MATLAB |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.