آشنایی با گرایش سیستم محرکه خودرو در کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک

نویسنده admin 1397/04/09 0 نظر
آشنایی با گرایش سیستم محرکه خودرو در کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک

 

در ادامه معرفی گرایش های کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک در این مقاله به آشنایی با گرایش دیگری از رشته مهندسی مکانیک یعنی گرایش سیستم محرکه خودرو می پردازیم.

با گسترش استفاده بشر از وسایل مکانیکی هم چون خودروهای سواری, اتوبوس ها, موتور سیکلت ها, کامییون ها, اتوبوس ها, تراکتورها و تمامی وسایلی که بر روی زمین حرکت می کنند و برای حرکت از موتورهای احتراقی استفاده می کنند نیاز به مهندسانی که بتوانند به طراحی این ماشین آلات با مصرف سوخت پایین و آلودگی بهینه بپردازند بیش از پیش احساس می شود.

در حال حاضر موتورهایی که در وسایل محرکه استفاده می شود به صورت دوزمانه, چهارزمانه, کاربراتوری, انژکتوری, گازسوز, بنزینی, گازوییلی, توربوشارژر و ... می باشد که یک مهندس مکانیک در گرایش سیستم محرکه خودرو به بررسی آن ها خواهد پرداخت .

 

مباحثی هم چون سوخت های جایگزین برای سوخت های فسیلی از جمله برقی, هیدروژنی, انرژی خورشیدی, سیستم های خنک کننده موتور, تهویه مطلوب خودرو, انتقال قدرت از مباحثی می باشد که دانشجویان به مطالعه آن ها خواهند پرداخت.

دانشجویان علاقه مند به این گرایش می توانند پس از اتمام دوره کارشناسی به تحصیل در این گرایش بپردازند.

 

دانشجویان در گرایش سیستم محرکه خودرو موظف به گذراندن 32 واحد درسی از جمله:

  • دروس پایه

محاسبات عددی پیشرفته

ریاضیات مهندسی پیشرفته

  • دروس اصلی

انتقال حرارت پیشرفته

ترمودینامیک پیشرفته

مکانیک سیالات پیشرفته

دینامیک پیشرفته

  • دروس تخصصی

موتورهای احتراق داخلی پیشرفته

سوخت و احتراق پیشرفته

طرایح موتورهای احتراق داخلی پیشرفته

آزمایشگاه احتراق داخلی پیشرفته

سمینار و پایان نامه بپردازند.

 

برای آشنایی با سایر مقالات آموزشی رشته مهندسی مکانیک می توانید با کلیک بر روی عنوان های زیر به مقاله مربوطه هدایت شوید:

- آشنایی با گرایش طراحی کاربردی

- آشنایی با گرایش ساخت و تولید

- آشنایی با گرایش تبدیل انرژی

افزودن نظر