پروژه شبیه­ سازی سیستم یخچال خودرو با نیروی پیشران حرارت اتلافی اگزوز با استفاده از نرم افزارهای EES‌ و GT-POWER و به همراه فیلم آموزشی نرم افزارهای EES‌ و GT-POWER

در دهه‌های اخیر به علت افزایش نگران‌کننده نرخ گرمایش زمین، آلودگی هوا و روند صعودی قیمت سوخت‌های فسیلی، توجه محققین به انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی حرارتی هدر رفت اگزوز خودروها جلب شده است. در این پژوهش یک سیکل جذبی آب و آمونیاک با هدف استفاده در سیستم یخچال خودرو مورد بررسی قرار گرفته است. این سیکل از انرژی هدررفت اگزوز موتور بنزینی به عنوان منبع تامین کننده گرمای ژنراتور استفاده می‌کند. این مدل، هم­زمان مزیت استفاده بهینه از سوخت و کاهش آلودگی ناشی از آن را به دنبال دارد. در این مطالعه، به منظور کوپل یک سیستم تبرید جذبی با اگزوز خودرو از سیکل جذبی پخشی استفاده شده است. لذا با استفاده از نرم‌افزارهای تجاری مدلی از سیستم اگزوز خودرو و یخچال تهیه گردیده و امکان بهره‌برداری از چنین سیکلی به عنوان سیستم یخچال خودرو مورد بررسی قرار گرفت. در این پژوهش برای نمونه موتور X-100 (موتور خودرو پراید) با نرم‌افزار GT-Power به صورت تک بعدی شبیه­‌سازی شده تا شرایط خروجی دود اگزوز نظیر دبی و دما، در دور موتورهای مختلف حاصل گردد. برای نیل به این هدف باید ورودی­‌های نرم­‌افزار دقیقا مطابق با واقعیت به نر‌‌م‌­افزار وارد شوند. بدین منظور این ورودی‌­ها باید از شرکت سازنده دریافت گردند. درادامه با توجه به پیچیدگی که در شبیه‌سازی سیکل‌­های جذبی پخشی و متغیر بودن بسیاري از پارامترها در شرایط مختلف عملکردي وجود دارد، مناسب­ترین روش برای شبیه‌سازی استفاده از نرم‌­افزار تجاری EES می‌­باشد. این نرم افزار به دلیل دارا بودن ویژگی‌­های خاص نظیر امکان شناسایی معادلاتی که باید همزمان حل شوند و دسته بندی آن­ها، دارا بودن تعداد زیادی توابع ریاضی و خصوصیات ترموفیزیکی مناسب برای محاسبات و... به خوبی می‌­تواند شرایط سیال سیکل را در هر نقطه محاسبه کند. به همین علت در این پژوهش برای شبیه‌­سازی حالت پایای سیکل از این نرم­‌افزار استفاده شده است. در ادامه از نرم‌­افزار MATLAB برای برقراری ارتباط مابین این دو نرم‌افزار شبیه‌­سازی استفاده شده است. در انتها با توجه به نتایج، به بررسی و بحث راجع به قابلیت استفاده از چنین سیستمی به عنوان سیستم یخچال خودروهای بنزینی پرداخته می­‌شود.


آنچه در این شبیه‌سازی خواهید آموخت:

1- نحوه به کارگیری الگوهای از پیش تعریف شده در نرم‌افزار GT-Power

2- نحوه مقداردهی به الگوها در نرم‌افزار GT-Power

3- تعریف شراط مختلف به عنوان ورودی در نرم‌افزار GT-Power

4- مدل‌سازی به روش FRM در نرم‌افزار GT-Power

4- نحوه کوپله شدن معادلات بقا در سیکل تبرید جذبی، در نرم‌افزار EES

5- نحوه مدل‌سازی پمپ حباب و محفظه اختلاط در نرم‌افزار EES

6- فراخوانی توابع کتابخانه‌ای در نرم‌افزار EES

7- نحوه تغییر عملکرد سیکل تبرید جذبی پخشی با تغییر هر یک ورودی‌ها


نکات و الزامات:

1- آشنایی با اصطلاحات موتور نظیر ریتارد سوپاپ‌ها و نقطه مرگ بالا و ...

2- در اختیار داشتن اطلاعات طراحی موتور

3- در اختیار داشتن اطلاعات فیزیکی سیکل تبرید جذبی پخشی

4- تسلط بر روابط ترمودینامیکی و معادلات بقا

5- آشنایی با نرم‌افزارهای GT-Power ،EES و MATLAB 


برای آشنایی با نرم افزار Matlab  می توانید با کلیک بر روی عنوان های زیر به مقاله های مورد نظر هدایت شوید. لازم به ذکر است که نرم افزار Matlab  از پرکاربردترین نرم افزار های مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک می باشد که بسیاری از دانشجویان با استفاده از نرم افزار Matlab  به ارایه پایان نامه های کارشناسی ارشد, پروژه های صنعتی, پژوهشی و علمی می پردازند.

 

- آشنایی و  آموزش نصب نرم افزار Matlab


مشخصات کلی
تعداد صفحات 131
تعداد صفحات محصول 100-150
فیلم آموزشی دارد
معرفی متغیر های ورودی نرم افزار دارد
نمودارهای خروجی دارد
زبان برنامه نویسی
زبان برنامه نویسی اول EES
زبان برنامه نویسی دوم GT-POWER
زبان برنامه نویسی سوم MATLAB
سیالات
حوزه تخصصی 1 سایر

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu. 

پروژه شبیه­ سازی سیستم یخچال خودرو با نیروی پیشران حرارت اتلافی اگزوز با استفاده از نرم افزارهای EES‌ و GT-POWER و به همراه فیلم آموزشی نرم افزارهای EES‌ و GT-POWER

  • تولید کننده: رامین فرزدی
  • شناسنامه: MC2-1144
  • موجودی: در انبار
  • زبان برنامه نویسی: EES
  • زبان برنامه نویسی 2: GT-POWER
  • زبان برنامه نویسی 3: MATLAB
  • سریال برنامه: MC2-1144
  • سفارش دهنده: مارکت کد
  • فایل معرفی محصول: لینک
  • 1,255,680تومان
  • قیمت بدون مالیات: 1,152,000تومان

برچسب ها: تبرید جذبی پخشی, سیستم یخچال خودرو, بهینه سازی مصرف سوخت, انرژی حرارتی هدر رفت اگزوز, ژنراتور, EES, GT-POWER, Matlab, متلب, FRM, پمپ حباب

مقالات مرتبط