پروژه تغییر فرم نوک پروانه شناورهای  تندرو به منظور افزایش بازدهی با استفاده از نرم افزار FLUENT

مصرف سوخت شناورهای دریایی همواره یکی از مهم‌ترین نگرانی­های شرکت­های کشتیرانی بوده است که این مهم موجب تمرکز طراحان شناور به استفاده از اجزا با بازدهی بیشتر یا روش‌هایی به منظور افزایش بازدهی، شده است. پروانه کشتی­، جزئی بوده که نیروی تراست شناور را تولید کرده و بدیهی است بهینه نمودن آن، تأثیر بسزایی در میزان تولید نیرو و در نهایت کاهش میزان مصرف سوخت شناور خواهد داشت. یکی از روش­‌های افزایش بازدهی پروانه دریایی، تغییر فرم آن بوده که در این پروژه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. از جمله روش­های تغییر فرم پروانه، اعمال تغییرات به نوک آن بوده که در این پژوهش اعمال ریک به نوک پره پروانه مورد تحلیل قرار خواهد گرفت. این عمل در گذشته توسط محققان زیادی مورد بررسی قرار گرفته شده است. برخی از شرکت­های معتبر در امر طراحی و بهینه‌­سازی نیز این روش را به برخی از پروانه‌­های دریایی به صورت تجربی اعمال نموده‌­اند. به منظور اعمال ریک نوک به مدل خاصی از پروانه در زوایای مختلف، از نرم‌­افزار­های طراحی استفاده می‌شود و بر خلاف تحقیقات گذشته، زاویه ریک به هر دو سمت مکش و فشار در مقاطع خاصی از پره اعمال شده و نهایتاً  تحلیل و شبیه‌­سازی پروانه تغییریافته در حالت آب آزاد، با استفاده از نرم افزار FLUENT ( فلوینت ) انجام شده است. با بررسی نتایج حاصل از این شبیه­‌سازی و مقایسه آن با نتایج تجربی، با ترسیم نمودارهای عملکرد هیدرودینامیکی مدل­‌ها، بیشترین افزایش بازده در ریک اعمالی خاص نسبت به مدل بدون ریک نوک و تناسب آن با مقدار زاویه ریک و همچنین شرایط استفاده از پروانه، استخراج می‌­شود. با مقایسه نمودارهای عملکردی هیدرودینامیکی مدل­ها، ریک نوک به سمت مکش پروانه در زوایای بیشتر (10 درجه) موجب افزایش بازدهی پروانه تا حدود 3 درصد نسبت به مدل بدون ریک می‌شود. 


آنچه در این شبیه سازی خواهید آموخت:

1- آشنایی با انواع پروانه‌های دریایی
2- آشنایی با مدل اغتشاشی k-w SST
3- آشنایی با مدل‌سازی به صورت MRF با استفاده از نرم افزار FLUENT ( فلوینت ) 
4- هیدرودینامیک پروانه‌های دریایی و بازده عملکردی آنها


نکات و الزامات:

1- آشنایی اولیه با دینامیک سیالات محاسباتی

2- آشنایی اولیه با مفاهیم هیدرودینامیک پروانه های دریایی

3-آشنایی با نرم افزار Ansys Fluent 14


برای آشنایی با نرم افزار Fluent  می توانید با کلیک بر روی عنوان های زیر به مقاله های مورد نظر هدایت شوید. لازم به ذکر است که نرم افزار Fluent از پرکاربردترین نرم افزار های مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک می باشد که بسیاری از دانشجویان با استفاده از نرم افزار Fluent  به ارایه پایان نامه های کارشناسی ارشد, پروژه های صنعتی و علمی می پردازند.

آشنایی با نرم افزار Fluent

آموزش نصب نرم افزار Fluent

مشخصات کلی
تعداد صفحات 88
تعداد صفحات محصول 80-100
نمودارهای خروجی دارد
زبان برنامه نویسی
زبان برنامه نویسی اول FLUENT
سیالات
حوزه تخصصی 1 توربوماشین

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu. 

پروژه تغییر فرم نوک پروانه شناورهای تندرو به منظور افزایش بازدهی با استفاده از نرم افزار FLUENT

  • تولید کننده: میثم مغاره
  • شناسنامه: MC2-1164
  • موجودی: در انبار
  • تاریخ: 95-11-21
  • زبان برنامه نویسی: FLUENT
  • سریال برنامه: MC2-1164
  • سفارش دهنده: مارکت کد
  • فایل معرفی محصول: لینک
  • 1,130,000تومان

برچسب ها: تحلیل هیدرودینامیکی, پروانه, تحلیل عددی, دینامیک سیالات محاسباتی, ریک, نوک پره, فلوینت, فلوئنت, MRF, مدل آشفتگی, عدد رینولدز بحرانی, گردابه, eddy, مقدار نوسانی, ادی, آبشار انرژی, دیدگاه RANS, تنش رینولدز, مدل بوزینسک

مقالات مرتبط