بالهای یک هواپیما به مانند حالت استاتیکی، حین پرواز نیز در معرض نیروها و تنشهای سازهای مختلفی قرار دارند. نیروی گرانش در حالت استاتیکی حائز اهمیت است. هرگونه شتابگیری و کاهش شتاب در طول پرواز، نیروها و تنشهای سازهای را روی بالها افزایش میدهد که متعاقبا به بدنهی هواپیما منتقل میشوند. از آنجا که رفتار هر پارامتر تحلیل مودال مانند فرکانسهای طبیعی، شکل مود، دمپینگ وابسته به خواص الاستیک مادهی سازندهی بال و خواص الاستیک وابسته به جامعیت سازهای بال هستند، هر ناپیوستگی مانند ترک یا آسیب روی سطح بال منجر به تغییر در این پارامترهای طبیعی سازه میگردد. انحرافات ناشی از ناپیوستگی در کلیت سازه، به محقق این امکان را میدهد تا با بهرهگیری از روش مهندسی معکوس، شدت و موقعیت عیب را شناسایی کند.
در این پژوهش با استفاده از نرم افزار انسیس ( ANSYS ) به عیبیابی بالهای هواپیماها میپردازیم. ابتدا نمونهای ساده شده از بال هواپیما را در نرمافزار المان محدود ANSYS مدل نموده و تحلیل مودال را برای حالات مختلف ترک به منظور استخراج فرکانسهای طبیعی، به کار بردیم. سپس نتایج خود را با یک مرجع معتبر مقایسه نمودیم؛ این مقایسه هم شامل مقایسه با نتایج تجربی و هم المان محدود میشد. حاصل این مقایسه نشان از دقت قابل قبول نرمافزار المان محدود ANSYS برای شبیهسازی فرآیند تحلیل مودال روی بال هواپیما دارد. همچنین اثر دو پارامتر مهم ترک یعنی مکان و عمق آن را بر روی فرکانسهای طبیعی سازه بررسی کردیم. سپس نتایج بدست آمده از نرم افزار ANSYS را برای آموزش و شبیهسازی شبکهی عصبیای به منظور یافتن مکان و عمق ترک به کار بردیم. خطای خروجی شبکه در حد معقول و قابل قبولی (به خصوص برای مکانها و اعماق زیاد) بود.
مشخصات کلی |
تعداد صفحات |
116 |
تعداد صفحات محصول |
100-150 |
معرفی متغیر های ورودی نرم افزار |
دارد |
نمودارهای خروجی |
دارد |
زبان برنامه نویسی |
زبان برنامه نویسی اول |
ANSYS |
جامدات |
حوزه تخصصی 1 |
المان محدود |
حوزه تخصصی 2 |
ارتعاشات |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.
پروژه شبیهسازی ارتعاشات و عیبیابی بال هواگردها با استفاده از آنالیز مودال با استفاه از نرم افزار ANSYS
- تولید کننده: توحید دلائی میلان
- شناسنامه: MC1-1035
- موجودی: در انبار
-
تاریخ:
۱۳۹۴-۰5-۰3
-
زبان برنامه نویسی:
ANSYS
-
سریال برنامه:
MC1-1035
-
سفارش دهنده:
مارکت کد
-
فایل معرفی محصول:
لینک
برچسب ها:
بال هواپیما,
آنالیز مودال,
شبیه سازی المان محدود,
شناسایی ترک,
شبکه عصبی مصنوعی,
هواگرد,
شبکه عصبی,
ارتعاش آزاد,
ارتعاش اجباری,
فرکانس طبیعی,
مود ارتعاشی,
آنالیز مودال,
میرایی,
هارمونیک,
جاذب,
بارگذاری ضربهای,
استهلاک انرژی,
پاسخ فرکانسی,
FFT,
تبدیل فوریه سریع