امروزه استفاده از شناورهای تندرو کاربریهای متفاوتی یافته است. یکی از هدفهای مهم در راستای طراحی و ساخت این دسته از شناورها، دستیابی به سرعتهای بالاتر میباشد؛ لذا روشهای مناسب کاهش درگ کمک شایانی جهت نیل به این هدف خواهند نمود. روشهای گوناگونی به منظور کاهش درگ در شناورهای تندرو معرفی شدهاند که یکی از این روشها ایجاد استپهای عرضی در بدنهی شناور میباشد. در این روش شکل معمول (تک بدنهی) این دسته از شناورها تغییر میکند. در این مطالعه اثرات افزودن استپ و همچنین افزایش ارتفاع آن به یک شناور تک بدنه موجود با هدف کاهش درگ مورد بررسی قرار گرفته است که برای این منظور از نرمافزار تجاری FLUENT ( فلوینت ) استفاده شده است. در این کد تجاری به منظور تحلیل جریان از روش حجم محدود استفاده شده، برای بررسی توزیع دو فاز سیال نیز از روش حجم سیال استفاده میشود. الگوریتم سیمپل به منظور برقراری ارتباط بین سرعت و فشار، مدل RNG برای مدل کردن اغتشاشات استفاده شدهاست. همچنین شناور دارای دو درجه آزادی بوده و برای حرکت از مش متحرک (دینامیک مش) بهره میبرد. مقایسه نیروهای درگ بدستآمده با نتایج تست حوضچه کشش نشاندهنده دقت بالای شبیهسازی حاضر میباشد. با توجه به نتایج به دست آمده از تحلیلها، افزودن استپهای عرضی تأثیر قابل ملاحظهای بر روی کاهش درگ خواهند داشت. در ضمن تغییرات زاویهی تریم شناور نیز در دو حالت بدون استپ و با استپ مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.
آنچه در این شبیه سازی خواهید آموخت:
2- آشنایی و نحوه کار با مدل آشفتگی RNG k-ε 3- نحوه بررسی محل برخورد مجدد جریان با شناور
4- چگونگی بررسی هیدرودینامیک شناور در حالت آشفته
6- بررسی حالت تعادل نهایی شناور در تریم و عمق غوطهوری
نکات و الزامات:
1- آشنایی اولیه با مفاهیم هیدرودینامیک
2- آشنایی با شناورهای پروازی و مدل های آشفتگی
مشخصات کلی |
تعداد صفحات |
164 |
تعداد صفحات محصول |
150-200 |
فیلم آموزشی |
دارد |
معرفی متغیر های ورودی نرم افزار |
دارد |
نمودارهای خروجی |
دارد |
زبان برنامه نویسی |
زبان برنامه نویسی اول |
FLUENT |
سیالات |
حوزه تخصصی 1 |
چند فازی |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.
پروژه شبیه سازی عملکرد استپ در شناور تندرو تک بدنه با استفاده از نرم افزار FLUENT و به همراه فیلم آموزشی نرم افزار FLUENT
- تولید کننده: رضا ترک چورن
- شناسنامه: MC2-1263
- موجودی: در انبار
-
زبان برنامه نویسی:
FLUENT
-
سریال برنامه:
MC2-1263
-
سفارش دهنده:
مارکت کد
-
فایل معرفی محصول:
لینک
برچسب ها:
شناور تندروی پروازی,
استپ، کاهش درگ,
انسیس فلوئنت,
زاویهی تریم,
روش حجم سیال,
FLUENT,
مش متحرک,
استپهای عرضی,
عمق غوطهوری,
چند فازی,
حوضچه کشش,
دگاه حجم سیال (VOF),
دیدگاه اویلرین اویلرین,
فاز پراکنده,
فاز پیوسته,
کسر حجمی,
دیدگاه اولرین لاگرانژین