پروژه پارامتری سازی هندسه ایرفویل به روش انتقال تابع کلاس - تابع شکل - CST با استفاده از نرم افزار فرترن

بهینه‌سازی شکل ایرفویل در نرم افزار فرترن ( FORTRAN )، با استفاده از الگوریتم های مختلف بهینه سازی به خصوص الگوریتم های تکاملی به یک روند کارا و اصلی در طراحی پره های اجسام هوافضایی تبدیل شده است و این الگوریتم ها با پارامترهایی که نماینده و نشان دهنده شکل هندسی ایرفویل  هستند کار می کنند. بنابراین در  نرم افزار فرترن یکی از مهم ترین چالش ها در مقوله طراحی و بهینه سازی شکل ایرفویل و به تبع آن شکل پره اجسام هوافضایی، آن است که بتوان شکل ایرفویل را با استفاده از مناسب ترین پارامترها و تابع های صریح یا غیر صریح توصیف کرد. در این گزارش روش های مختلف پارامتری سازی هندسه (به خصوص ایرفویل) که در منابع مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند به طور کامل شرح داده شده و با یکدیگر مقایسه شده اند. در  نرم افزار فرترن یک روش پارامتری سازی ایده آل باید بتواند هم سطح انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و هم در عین حال تا حد ممکن تعداد متغیرهای طراحی را کاهش دهد و به علاوه از لحاظ فیزیکی نیز متغیرهای با معنی و قابل درکی داشته باشد. بنابراین یک روش جامع مورد نیاز است که نه تنها به تمام مشخصات یک روش ایده آل نزدیک باشد بلکه به طور خاص هم اجزا و مشخصات آیرودینامیکی یک جسم پرنده را توصیف نماید. در نرم افزار فرترن ( FORTRAN ) یک شیوه جدید که روش انتفال تابع کلاس/ تابع شکل نامیده می شود که به صورت روز افزونی در بهینه سازی ایرفویل و همچنین پره و بال اجسام پرنده مورد استفاده قرار می گیرد. در این گزارش در نرم افزار فرترن ( FORTRAN ) نیز علاوه بر تئوری این روش و شرح مزایای آن نسبت به روش های دیگر، نتایج حاصل از این روش در نرم افزار فرترن آورده شده و برنامه نوشته شده برای آن شرح داده شده است.


 یک روش پارامتری سازی خوب و مناسب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

1- باید انعطاف‌پذیری بالایی برای پوشش دادن حل بهینه در فضای طراحی داشته باشد.

2- باید  تا حد امکان تعداد متغیرهای مسئله کم باشد.

3- باید تا حد امکان بتواند انحناهای هندسه را توصیف و به هندسه واقعی نزدیک باشد.

4- باید بتواند رِنج وسیعی از ایرفویل های موجود را توصیف نماید.

5- پارامترها باید تا حد امکان برای فرموله کردن فضای طراحی و قید گذاری در بهینه سازی ساده باشد. 

6- برخی از روش های پارامتری سازی هندسه عبارتند از: روشهای گسسته، روشهای تحلیلی، چند جمله ای و اِسپیلاین و بِزیِر و نِربز، روش پارسِک و روش انتقال تابع کلاس/ تابع شکل. 


آنچه در این کد خواهید آموخت:
1- نحوه محاسبه توابع شکل روش CST برای ایرفویل 
2- نحوه محاسبه ماتریس بِرن اشتاین و معکوس آن
3- نحوه فیت کردن یک چندجمله ای بر روی داده ها
4- محاسبه ضرایب بِرن اشتاین تابع شکل در فرمول روش CST

نکات و الزامات:
1- این  برنامه در همه نسخه های کامپایلرهای فرترن قابل اجراست.
2- خروجی ها در همه نسخه های Tecplot قابل مشاهده است
3- آشنایی اولیه با مفاهیم مربوط به هندسه ایرفویل و تعاریف مربوط به آن همچون زاویه لبه حمله، فرار و طول وتر و ...

برای آشنایی با نرم افزار Fortran می توانید با کلیک بر روی عنوان های زیر به مقاله های مورد نظر هدایت شوید. لازم به ذکر است که نرم افزار Fortran از پرکاربردترین نرم افزار های مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک می باشد که بسیاری از دانشجویان با استفاده از نرم افزار Fortran به ارایه پایان نامه های کارشناسی ارشد, پروژه های صنعتی و علمی می پردازند.

آشنایی با نرم افزار Fortran


مشخصات کلی
تعداد صفحات 44
تعداد صفحات محصول 40-60
نمودارهای خروجی دارد
زبان برنامه نویسی
زبان برنامه نویسی اول FORTRAN
سیالات
حوزه تخصصی 1 سایر

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam iaculis egestas laoreet. Etiam faucibus massa sed risus lacinia in vulputate dolor imperdiet. Curabitur pharetra, purus a commodo dignissim, sapien nulla tempus nisi, et varius nulla urna at arcu. 

پروژه پارامتری سازی هندسه ایرفویل به روش انتقال تابع کلاس - تابع شکل - CST با استفاده از نرم افزار فرترن

  • تولید کننده: حمید مرادتبریزی
  • شناسنامه: MC2-1190
  • موجودی: در انبار
  • تاریخ: 2017-04-21
  • زبان برنامه نویسی: FORTRAN
  • سریال برنامه: MC2-1190
  • سفارش دهنده: مارکت کد
  • فایل معرفی محصول: لینک
  • 1,394,110تومان
  • قیمت بدون مالیات: 1,279,000تومان

برچسب ها: ایرفویل, پارامتری سازی, متغیرهای طراحی, روش انتفال تابع کلاس, تابع شکل, FORTRAN, فرترن, کدنویسی, روش CST, بهینه‌سازی, لبه حمله, ضرایب بِرن اشتاین